مدیر عامل مرکز بین‌المللی خواهرشهرهای ایران گفت: درحالی که تمامی کشورهای جهان به دنبال کاهش گازهای گلخانه‌ای و جایگزینی سوخت‌های فسیلی هستند، تهران اتوبوس دست دوم از ترکیه می خرد.

حرف تا عمل مسئولان گریبان‌گیر آلودگی تهران
علیرضا رجایی، مدیر عامل مرکز بین‌المللی خواهرشهرهای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: درحالی که مصوبه ی 195 کشور جهان در اجلاس پاریس به سمت اقتصاد کم کربن و کاهش گازهای گلخانه ای پیش می‌رود، تهران قرار است 2هزار اتوبوس دست دوم از ترکیه خریده و وارد کشور کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ایران و منطقه ی خاورمیانه با اقدامات خود گرمای زمین را در محدوده‌ خود به حدود 2 درجه رسانده گفت: تمامی مسئولان باید با برنامه‌ای در خصوص جایگزینی سوخت فسیلی، کاهش آلودگی و کربن کاری کنند که حتی اگر دمای زمین را در منطقه خود کاهش ندادند حداقل دما را در همین اندازه نگه دارند.

مدیر عامل مرکز بین‌المللی خواهرشهرهای ایران تصریح کرد: برای کاهش سوخت های فسیلی باید برق را جایگزین این سوخت کرد هرچند موتورهای برقی و الکتریکی در ابتدای کار برایمان گران‌تر باشد اما مطمئنیم که گرمایش زمین و کربن را کنترل کرده و به تدریج کاهش خواهیم داد.

رجایی با اشاره به دوچرخه‌های تعبیه شده در گوشه اطراف خیابان های شهرتهران گفت: باید در بخش خودروی خصوصی فرهنگ‌سازی کرده و این امر را بین مردم ارتقا دهیم طوری که دوچرخه سواری به عنوان یک ابزار و امکان پاک با هوا و کاهش گرمایش زمین و آلاینده های هوای تهران به یک ارزش ملی مبدل شود.

وی تصریح کرد: در بحث آلودگی هوای تهران مسئله مهمی که از دید بسیاری از افراد پنهان مانده وجود وافر قشر آسیب پذیری از جامعه است که روزانه با حدود 400هزار موتور سیکلت کاربراتوری ،غیر استاندارد و افزایش دهنده‌ی آلاینده‌ی هوا ، که اثری بسیار مخرب‌تر از آلودگی ماشین معمولی دارد در سطح شهر تردد می‌کند.

مدیر عامل مرکز بین‌المللی خواهر شهرهای ایران با انتقاد از تسهیلات دولت جهت افزایش خودروهای خصوصی گفت: وقتی در سیستم رفتاری کشور ناوگان حمل و نقل عمومی افزایش می‌یابد ورود تسهیلات جهت بالا بردن خودروهای خصوصی ماهیت عمل کرد افزایش حمل و نقل عمومی را با اختلال مواجه می‌کند.

رجایی در پایان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان جهت مقابله با کاهش آلودگی هوای تهران خاطر نشان کرد: تعطیلی مدارس آلودگی هوای تهران را حل نمی‌کند چرا که وقتی مدارس تعطیل می‌شود ما همچنان شاهد بسیاری از خودروهای شخصی هستیم که همچنان در سطح شهر بر آلودگی فصلی هوای تهران می‌افزاید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۰۵ دی ۱۳۹۴
مردم میگن موتورها رو جمع کنین تازه شهرداری داره دوچرخه رو هم به مشکلات ترافیکی مردم اضافه میکنه . آخه مگه شهر جای موتور و دوچرخه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۴ دی ۱۳۹۴
از مسئولان محترم خواهشمندیم بجای تولید خودروهای سبک و سنگین و موتور سیکلتهای عمومی و خصوصی با سوخت بنزینی و گازوئیلی و گازسوز که همگی باعث آلودگی کلان شهرها شده اند لطفا تدبیری بی اندیشید برای تولید خودروها و موتور سیکلتهای برقی که هیچ گونه آلودگی تولید نمیکنند و جایگزین کردن آنها با خودروهای سوخت فسیلی انشاءالله که با حمت و تلاش و همکاری تمامی مسئولان محترم بتوانیم آسمان شهرهایمان را همیشه برنگ آبی آسمانی ببینیم نه تیره و تار و کدر و دلگیر و آلوده به انواع گازهای سمی و خطرناک . اللهم عجل لولیک الفرج .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۴ دی ۱۳۹۴
باتشکر از بیان واقعیت های موجود شهرتهران
آخرین اخبار