رئیس مرکز بین‌المللی توسعه خواهرخواندگی شهرهای ایران گفت: استفاده از ظرفیت‌ خواهر شهری در چانه‌زنی‌ها بسیار افاقه می‌کند چرا که این موضوع یک قدرت نرم است.

علیرضا رجایی رئیس مرکز بین‌المللی توسعه خواهر شهرهای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اهمیت استفاده از ظرفیت خواهر شهری و دیپلماسی عمومی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خواهر شهری در ایران مغفول مانده در حالی که بخش‌هایی که در تقابل (دشمنی) با ما به سر می‌برند از این ظرفیت به عنوان قدرت نرم علیه کشورها استفاده کرده و حقوق ما را مورد حمله قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: چون دست ما به نفت می‌رسد استفاده از ظرفیت مردم  برای رفع مشکلات را جدی نمی‌گیریم در حالی که دوران رانت و استفاده از سوخت‌های فسیلی چون نفت روز به روز در حال رنگ باختن بوده و اقتصاد کم کربن دانش‌بنیان در جهان مطرح می‌شود.

رئیس مرکز بین‌المللی توسعه خواهر شهرهای ایران تاکید کرد: استفاده از دیپلماسی عمومی در چانه‌زنی‌های منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی بسیار افاقه می‌کند چرا که تجربه کشورهای توسعه یافته نشان دهنده واضح این ادعا است.

رجایی با اشاره به برخورد ضد و نقیض دستگاه‌های اجرایی گفت: بخش دیپلماسی عمومی بخش خط و نشان نبوده و پارادوکس ایجاد شده از سوی برخی دستگاه‌ها اهداف خواهرشهری را دچار اختلال می‌کند.

وی با بیان این‌که دیپلماسی عمومی در راستای وظایف سایر دستگاه‌های حکومتی در احقاق حق مردم تلاش می‌کند،بیان کرد: خواهر شهری ظرفیتی در جهت پشتیبانی امور دستگاه‌ها برای رساندن مردم به رفاه و زندگی سالم و صلح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار