این همایش روز یکشنبه 6 دی ماه با همکاری 6 دانشگاه خصوصی تحت نظارت،وزارت صنعت ومعدن وتجارت در اتاق بازرگانی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس مرکز علمی وکاربردی علم وصنعت اصفهان در خصوص برگزاری این همایش گفت:این همایش روز یکشنبه 6 دی ماه با عنوان دانشجوی امروز کار آفرین فردا که آغازهمکاری 6 مرکز تحت نظارت وزارت صنعت و معدن وتجارت استان اصفهان با صنعت است در اتاق بازرگانی برگزار می شود.

محسن بانک با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی و کاربردی هم دانشگاه کارآفرین هست بیان کرد:هدف ما از برگزاری این همایش این است که بتوانیم نیازهای صنعت را از لحاظ رشته های تخصصی برآورده و ارتباط منسجم با صنعت برقرار کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت:این روزها متخصصان دانشگاهی مباحث نظری را خوب یاد می گیرند ولی صنعت بیشتر تخصص نیاز دارد و شاید 10درصد از این مطالعات تئوری که دانشجو می آموزد در صنعت بکار رود بنابراین هدف از برگزاری این سمینار برقراری ارتباط با صنعت و آموزش دانشجو بر اساس رشته های مورد نیازدر صنعت است.

رئیس مرکز علمی وکاربردی علم وصنعت اصفهان پیرامون اینکه اکثردانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاهها نمی توانند نیاز صنعت را برطرف کنند اذعان داشت:ما باید متخصصینی را تعلیم و آموزش دهیم که بتوانند نیازهای حوزه های سازمانی و صنعت را برطرف کنند که لازمه آن ارتباط نزدیک صنعت و دانشگاه است.

بانک خاطر نشان کرد:در این سمینار نیازهای صنعت شناسایی می شود و در اقدامات بعدی کار گروههایی تشکیل می شود تا در دل صنعت بروند ونیازهای صنعت را استخراج ودوره های متناسب با آن را اطراحی کنند.هر چند تا کنون در دانشگاه جامع و علمی کاربردی این دوره ها طراحی شده ولی کافی نیست.

رئیس مرکز علمی وکاربردی علم وصنعت اصفهان در پایان تصریح کرد:ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید منسجم تر برقرار گردد تا بر اساس آن بتوانیم نیاز جامعه را تامین کنیم. 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.