همایش فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی با حضور پژوهشگران و علاقه مندان این حوزه از سراسر کشور روز چهارشنبه در مشهد برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دبیر علمی همایش فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی گفت: همایش حاضر با هدف آشنایی با آموزه های پزشکی، سنتها و آداب پزشکی، مشاهیر و ترجمه های موجود در زمینه پزشکی و حکمای عصر رضوی برپا شده است.

 علیرضا واسعی افزود: تمام آموزه های پزشکی در شاخه های مختلف که به بحث تاریخ امام رضا(ع) برمی گردد از امامت امام جواد (ع) تا آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در این همایش بحث و بررسی می شود.

وی ادامه داد: از 170 مقاله رسیده به دبیرخانه همایش فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی 35 مقاله پذیرفته شد که در طول دو روز به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شوند.

او گفت: 15 مقاله به صورت سخنرانی و 20 مقاله در قالب پوستر توسط پژوهشگران این حوزه ارائه خواهد شد.

وی عنوانهای چهار میزگرد همایش را نیز شامل سنتها، آداب پزشکی در عصر رضوی، روش شناسی و جایگاه علم پزشکی در عصر رضوی، مشاهیر، آثار و نهادهای پزشکی در عصر رضوی و ترجمه آثار علمی در عصر رضوی و نقش بیت الحکمه در گسترش و شکوفایی آن برشمرد.

دبیر علمی همایش فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی 'بررسی توجیهات و مستندات علمی پیرامون آداب زناشویی در طب الرضا(ع)، جایگاه و اهمیت آموزش پزشکی در تمدن اسلامی، خون درمانی در آموزه های رضوی و جایگاه طب رضوی در سلامت جامعه ایرانی' را از محورهای سخنرانی در این همایش عنوان کرد.

همایش ملی فرهنگ و تمدن پزشکی در عصر رضوی به همت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) تا سوم دی ماه در مشهد ادامه دارد.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.