استاندار کرمان با تاکید براینکه پول های سرگردان باید به عرصه اقتصاد بازگردد، گفت: پیمانکاران باید با اعتمادسازی، پول های سرگردان مردم را به منظور توسعه استان جذب کنند.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا رزم حسینی در همایش نقش پیمانکاران در شکوفایی اقتصاد که در تالار پالیز شهر کرمان برگزار شد، اظهار کرد: پیمانکاران افرادی هستند که بار اقتصادی استان را بر دوش می کشند و هزاران نفر شغل، در گرو فعالیت آن ها است.

وی یادآور شد: باید از پیمانکارانی که با شرایط سخت ساختند و صبوری پیشه کردند، تشکر نمود.

استاندار کرمان تصریح کرد: شرایط جدیدی برای کشور در پساتحریم و هم در شرایطی که دولت براساس درایت خود و رهنمودهای مقام معظم رهبری شرایط سازش با دنیا را برقرار کرده است و امروز نیز کشور در آستانه دو انتخابات است که رای مردم می تواند برای آینده کشور و اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری از جمله اجرای اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد.

رزم حسینی با طرح یک سوال که چگونه مطالبات پیمانکاران به 100 هزار میلیارد تومان رسید در حالی که نفت بشکه ای 160 دلار بفروش می رسید، گفت: کشور سند چشم انداز ده ساله ای داشت که قرار بود طی آن ایران در میان چند کشور منطقه با رشد هشت درصد و افزایش پلکانی قیمت های حاصل انرژی و ... برتر باشد اما این سند در دولت گذشته کنار گذاشته شد و از آن به عنوان سند غربی یاد نمودند.

وی با تاکید براینکه در گذشته سیاست های شبانه و غیرکارشناسانه بر اقتصاد کشور حاکم بود که تحریم های ظالمانه، بیکاری و ... نمونه ای از این سیاست هاست، خاطر نشان کرد: کشور به برکت خون شهدا و خانواده محترم شهدا و همه دلسوزان واقعی به خوبی هدایت می شود زیرا افرادی که در آن عصر از سرزمینشان دفاع کردند به دنبال حقوق، مزایا و جایگاه نبودند و براستی که عصر بی نظیری بود.

استاندار کرمان گفت: ملت ایران، ملت سلحشور با استعدادی است که امروز کشور بعد از گذشت چند سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچنان پابرجاست و از امنیت خوبی در منطقه برخوردار است.

رزم حسینی افزود: امروز کشورها برای کشته شدگانشان و نسبت به خسارت های وارده ناشی از جنگ هزینه دریافت می کنند اما جوانان با استعداد ایرانی، جنگ تحمیلی را با درایت اداره کردند.

وی با اشاره به اینکه آسیب های اجتماعی فراوانی در پوست جامعه وجود دارد، افزود: منزلت سرمایه دار به فراوانی پول نیست چون پول از بهر گرد کردن نیست بلکه از بهر آسایش است.

استاندار کرمان یادآور شد: پیمانکاران استان با اتحاد و یکپارچگی می توانند کارهای نو و جدید در استان دراندازند زیرا این استان توسط خود کرمانی ها ساخته خواهد شد نه نسخه های واحدی که از تهران صادر می شود.

رزم حسینی با تاکید براینکه امروز 44 هزار میلیارد تومان سرمایه نسل آینده به پول نقد تبدیل و بین مردم توزیع می شود، خاطر نشان کرد: باید انرژی در استان توسط پیمانکاران ایجاد شود زیرا این اتحاد و یکپارچگی موجب اعتماد مردم و جذب پول های سرگردان در راستای توسعه و پیشرفت استان خواهد شد لذا نباید اجازه داد پول و سرمایه از استان خارج شود.

وی با اشاره به اینکه دولت ها ابزار توسعه هستند و نه فرمان توسعه، گفت: می توان با ایجاد سینرژی، بزرگ ترین سیتی سنتر جنوب شرق کشور که یکی از نیازهای استان است را در زمینی به مساحت 3 هزار هکتار در استان کرمان احداث کرد و این خود معنای حقیقی اقتصاد مقاومتی است.

استاندار کرمان افزود: اقتصاد مقاومتی چیز معجزه آسایی نیست بلکه اقتصاد مقاومتی به این منظور است که وابستگی ها را تا حد امکان نسبت به دولت کاهش دهیم و خودمان برای آینده خودمان تصمیم بگیریم.

رزم حسینی با تاکید براینکه فرهنگ اقتصادی نیاز به اصلاح دارد، خاطر نشان کرد: پروژه های فراوانی در استان کرمان وجود دارد که بدلیل مسائل اجتماعی آغاز نشده اند اما باید در پیشروی کارها ریسک کرد و شجاعانه پیش رفت.

وی از تعیین و تکلیف شدن نقشه آب استان کرمان خبر داد و یادآور شد: برای جنوب استان خط انتقال آب از عمان حدود 35 میلیون متر مکعب مطرح است که بحث تصفیه خانه نیز پیشرفت خوبی داشته و مطالعات کار آغاز شده است و هم اکنون به دنبال سرمایه گذار برای اجرای پروژه هستیم لذا دست یاری به سوی پیمانکاران بومی استان دراز می کنم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شفافیت سازی صحیح منجر به اعتمادسازی می شود، یادآور شد: حکومت پشتوانه ای به جز مردم ندارد و این رای مردم است که دولتی توسعه گرا را بر روی کار می آورد.

رزم حسینی تصریح کرد: باید برای استان نمایندگانی مطالبه گر و دارای حریت و آزادگی انتخاب کرد تا سطح مشارکت مردم در جامعه افزایش یابد زیرا نقش نمایندگان در این زمینه بسیار موثر است لذا باید نمایندگان را با رای بالا، انتخاب نمائیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، در ادامه این همایش از پیمانکاران پیشکسوت و برتر استان کرمان با حضور استاندار کرمان تجلیل شد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: پول ، سرگردان ، اقتصاد ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.