وزیر اسبق علوم گفت که مجلس اینده باید نقاط ضعف و قوت اقتصاد را شناسایی و برنامه مدون ارائه کند.

مجلس آینده باید نقاط ضعف و قوت اقتصاد را شناسایی و برنامه مدون ارائه کندبه گزارش خبرنگار گروه انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی معین وزیر اسبق علوم با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

وی پس از طی کردن مراحت ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کشور به لحاظ سیاسی، اقتصادی و مسائل منطقه در شرایط حاسی قرار دارد، گفت: امروز بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان مطرح است که مسائل بسیا مهمی هستند.

وزیر اسبق علوم با بیان اینکه اگر انتخابات آزاد و سالمی برگزار شود شرایط بهتری را در کشور شاهد خواهیم بود، گفت: اگر مسئله‌ای پیش‌ بیاید و انتخابات قابل دفاع نباشد برخی مسائل باقی خواهد ماند.

معین مجلس شورای اسلامی را مظهر دفاع از حقوق ملت توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد که مجلس آینده مشارکت بالاتری در مقایسه با مجلس فعلی داشته باشد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تاکنون دیدار انتخاباتی داشته‌اید گفت: چون خودم تجربه داشته‌ام دیگر نیازی ندیدم که مشورت کنم؛ البته در ابتدا قصد نداشتم در صحنه حضور پیدا کنم اما پس از بررسی مشاهده کردم که در استان فارس نیاز به حضور جدی‌تر در صحنه وجود دارد که در نهایت امروز تصمیم‌ام برای شرکت در انتخابات نهایی شد.

معین در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره پیش‌بینی‌اش پیرامون ترکیب مجلس آینده خاطرنشان کرد: در این دوره شاهد رشد تعداد شرکت‌کنندگان و داوطلبان انتخابات بودیم و همین موضوع می‌تواند عاملی برای تحرک در جامعه باشد.

«اگر شرایط به خوبی طی شود و صدا و سیما نیز بهتر به وظیفه خود عمل کند انتخابات مطلوبی با حضور پرشور مردم خواهیم داشت؛ مجلس بهتر با رأی اکثریت جامعه تشکیل خواهد شد».

وزیر اسبق علوم پیش‌بینی کرد که با حضور گسترده مردم در انتخابات اکثریت نسبی مجلس آینده با اصلاح‌طلبان خواهد بود.

وی در عین حال گفت: فارغ از بحث اصلاح‌طلب و اصولگرا اگر افراد کارآمد و اصیل برای مجلس آینده انتخاب شوند این افراد می‌توانند با تعامل بهتری مسائل را به پیش ببرند.

معین همچنین با انتقاد از برخی رویه‌های صدا و سیما تصریح کرد: این سازمان باید در رویه قبلی خود تجدیدنظر کند.

وزیر اسبق علوم در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور و وجود رکود به نظر شما مجلس آینده باید اولویت‌هایی را در دستور کار خود قرار دهد، اظهار داشت: مجلس آینده باید با این موضوع با رویکرد علمی برخورد کند یعنی نقاط قوت و ضعف را شناسایی و راه‌حل را به درستی حل کند، البته امروز این اتفاق نیفتاده و مجلس هم از دولت پشتیبانی نمی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۴
نقاط ضعف _ اقتصاد رانتی, رابطه ای, شبه دولتی و دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۴ دی ۱۳۹۴
نقاط ضعف _ اقتصاد رانتی, رابطه ای, شبه دولتی و دولتی
آخرین اخبار