با سرد شدن هوا ، پرندگان مهاجر از مناطق سیبری و آسیای میانه در برکه ها و آبگیر های شهرستان گرمسیری گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد فرود آمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران گفت: انواع لک لک، حواصیل خاکستری و سفید و مرغابی سار، چنگر، کاکانی، پرستوی دریایی، گیلانشاه و بالکان از پرندگان مهاجری هستند که در سواحل سد کوثر، رودخانه خیرآباد، زهره و دیگر مناطق خوش آب و هوای این شهرستان زمستان را خواهند گذراند.

عبدال دیانتی نسب افزود: این پرندگان آبزی و کنار آبزی تا اواخر اسفند ماه در منطقه خواهند ماند و با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا به مناطق زیستی کشورهای آسیای میانه و سیبری باز خواهند گشت.

وی اظهار کرد: با توجه به این که پرندگان مهاجر از کشورهای همسایه به این شهرستان کوچ کرده اند احتمال آلوده بودن آنها به بیماری پرندگان دور از انتظار نیست.

دیانتی توصیه کرد: برای حفاظت از پرندگان مهاجر، مردم بیش از پیش با محیط بانان همکاری و متخلفان را معرفی کنند.

وی تصریح کرد: ماموران حفاظت محیط زیست برای گشت زنی در مناطق زمستان گذرانی پرندگان مهاجر حضور دارند و درصورت شکار پرندگان با افراد خاطی برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گچساران بیان کرد: این شهرستان با آب و هوای مناسب و تالاب ها ، آبگیرها و برکه های متعدد زیستگاه فصلی مناسبی برای انواع پرندگان است.

کارشناسان می گویند: 20 گونه از پرندگان آبزی و کنارآبزی هر ساله زمستان را در کنار آبگیرهای گچساران می گذرانند.

این کارشناسان 70درصد از گونه های کنار آبگیرهای گچساران را آبزی می دانند.

شهرستان 120 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

انتهای پیام/ز
برچسب ها: سرما ، پرندگان ، آبگیرها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.