کیوان ساکت: موسیقی زبانی جهانی است و اعجازش در ایجاد پیوندی ناگسستنی بین فرهنگ‌هاست.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کیوان ساکت درباره جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی که با حضور و همنوازی هنرمندان هشت کشور و هشت استان ایران در شهر تهران از چهارم تا هفتم دی‌ماه برگزار می‌شود، گفت: یکی از اعجازهای موسیقی این است که مردم ملل گوناگون بدون دانستن زبان یکدیگر می‌توانند از راه موسیقی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از فرهنگ یکدیگر لذت ببرند و بهره‌مند شوند.
 
وی افزود: موسیقی زبانی جهانی است. هنرمندان از کشورهای مختلف می‌توانند در کنار یکدیگر به اجرا بپردازند؛ این زبان پیوندی ناگسستنی بین مردم زبان‌های مختلف ایجاد می‌کند که مانند یک معجزه است و دیگر هنرها چنین قدرتی ندارند.
 
این موسیقیدان و نوازنده تار و سه‌تار در ادامه با تاکید بر اهمیت برگزاری جشنواره‌های موسیقی بین‌المللی بیان کرد: اینکه فرصتی مهیا شده و هنرمندان موسیقی بین‌المللی به کشور دعوت شدند تا موسیقی خودشان را اجرا کنند؛ دستاورد ارزشمندی است. این‌گونه جشنواره‌ها هنرمندان بین‌المللی را با فرهنگ ایران آشنا می‌کند و در مقابل مردم نیز با فرهنگ و هنر ملت‌های دیگر از طریق جشنواره و گروه‌‌های موسیقی آن کشورها آشنا می‌شوند. امیدواریم جشنواره‌های این‌چنینی تداوم یابد چراکه تعامل و تاثیرگذاری فرهنگی این جشنواره‌ها برای جامعه هنری و مردم بسیار ضروری است.
 
جشنواره بین‌المللی موسیقی پیامبر مهربانی با حضور و اجرای هنرمندان هشت کشور و هشت استان ایران از چهارم تا هفتم دی‌ماه در پنج فرهنگسرای شهر تهران به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار