پیامبر اسلام تأثیر زیادی را روی فرهنگ و هنر در سراسر جهان گذاشته است و هنر ما نیز از وجود این حضرت نشأت گرفته است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختتامیه نخستین جشنواره‌ هنر‌های تجسمی پیامبر مهربانی بعدازظهر امروز در بوستان گفتگو با حضور هنرمندان و مسئولانی چون مجید ملانوروزی، شهرام گیل‌آبادی، جمال عطارزاده و برخی دیگر از هنرمندان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره برگزار شد.

در ابتدای این برنامه جلال عطار‌زاده دبیر جشنواره طی متنی در خصوص هدف شکل‌گیری این جشنواره گفت: جشنواره پیامبر مهربانی پاسخ هنرمندانه‌ای برای بی‌ادبی‌ها و بی‌اخلاقی‌هایی است که به رسول اکرم (ص) و اسلام شده است و این برنامه بعد از برگزاری چهار دوره نمایشگاه مهربان‌ باش شکل گرفته است.

وی در بخش دیگری از این متن از وزیر ارشاد به عنوان جدی‌ترین حامی این جشنواره نام برد و از این مجموعه قدردانی و خاطرنشان کرد: امیدواریم از این به بعد هم با دوراندیشی مسئولین حمایت‌ها و مساعدت‌های لازم برای چاپ کتاب امسال جشنواره و برگزاری آن در کشور‌های دیگر میسر شود.

در بخش دیگر این برنامه مجید مولانوروزی مدیر کل دفتر هنر‌های تجسمی ضمن تبریک هفته وحدت گفت: حضور ما در این جشنواره کم بود و این داغ بر دل ما ماند که نتوانستیم آن طور که باید به این جشنواره رسیدگی کنیم اما همت و همیت‌های مسئولان برگزاری آن بود که باعث شکل‌گیری این جشنواره شد ولی ما امیدواریم در سال‌های بعدی بتوانیم این کمبود‌ها را رفع کنیم.

وی افزود: پیامبر اسلام تأثیر زیادی را روی فرهنگ و هنر در سراسر جهان گذاشته است و هنر ما نیز از وجود این حضرت نشأت گرفته است و این حضور فرخنده طریقت نبوی است که ما امروز می‌توانیم هنر اسلامی را در نقاط مختلف جهان ببینیم و ثبت کنیم. استفاده از ظرفیت‌های این عرصه به همین اقدامات ما بستگی دارد.

ملانوروزی در پایان بیان کرد: با وجود نامهربانی‌ها و هتک حرمت‌هایی که در جهان علیه اسلام رخ می‌دهد و افراد نادان هم به آن دامن می‌زنند نشان دادن این چهره هنری از پیامبر به صورت چنین برنامه‌هایی می‌تواند بسیاری از این مشکلات را مرتفع کند.

مدیر کل دفتر‌ هنر‌های تجسمی خاطرنشان کرد: این جشنواره با انگیزه و همت دبیران و هنرمندان شکل گرفته و ما واقعاً  آن طور که باید به آن کمک نکرده‌ایم و در واقع قول دادیم و به قولمان عمل نکردیم چرا که متأسفانه مشکلاتی در این زمینه مثل وجود جشنواره فجر و...  بوده است و ما باز هم امیدواریم در ادامه این مسیر بتوانیم یکی از حامیان این جشنواره باشیم.

بعد از ملانوروزی، شهرام گیرآبادی رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌المللی شهرداری تهران در خصوص تلاشی که این جشنواره برای نشان دادن چهره درستی از پیامبر و اسلام انجام می‌دادند، صحبت کرد.

وی در انتهای حرف‌هایش گفت: امیدوارم این جشنواره بهانه‌ای برای گره خوردن معرفت و هنر شود.

بعد از این مجری برنامه پیامی از مجید رجبی معمار مدیر خانه هنرمندان که در این اختتامیه حضور نداشت قرائت کرد.

در پایان بعد از اهدای جوایز برگزیدگان هر رشته از داوران این جشنواره نیز تجلیل و تقدیر شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.