معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: بروز مشکل در کمیت منابع آب را می توان تا حدودی جبران کرد اما بروز خطا در زمینه کیفیت آب، می تواند اثرات جبران ناپذیری بر سلامتی انسان بگذارد.

به گزارش خبرنگارگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج،آرش آریا نژاد در جلسه کارگروه کیفیت منابع آب استان کردستان در سنندج گفت: در صورت نزول سطح کیفی منابع آب، درصد غلظت آلاینده ها هم در منابع آب سطحی و هم در منابع آب زیر زمینی افزایش یافته و در نتیجه آب شرب شهری و روستایی دچار مشکل می شود.

وی با بیان اینکه موج جدید بارش ها از آبان ماه سال جاری توانست از بحران کمبود آب جلوگیری کند گفت: بروز مشکل در کمیت منابع آب را می توان تا حدودی جبران کرد اما بروز خطا در زمینه کیفیت آب، می تواند اثرات جبران ناپذیری بر سلامتی انسان بگذارد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان بیان کرد: برنامه ریزی برای مدیریت کیفیت منابع آب نیازمند سه مولفه اساسی کنترل، پیشگیری و پایش است .

آریا نژاد به انواع آلاینده های منابع آب اشاره کرد و گفت: فعالیت های کشاورزی از جمله آلاینده های منابع آب به شمار می روند که می توانند اثرات جبران ناپذیری بر روی سلامتی انسان بر جای گذارند لذا کیفیت منابع آب نیاز به مدیریت و برنامه ریزی صحیح دارد.

وی تغییر الگوی کشت و نوع آبیاری را تاثیرگذار بر روی کمیت و کیفیت منابع آب دانست و افزود: به این دو مقوله توجه مطلوبی نشده و نسبت به رعایت آن از سوی کشاورزان اقدام مثمرثمری صورت نمی گیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کردستان درپایان گفت: مدیریت کیفیت منابع آب در استان نیاز به هماهنگی میان دستگاه های ذیربط و برنامه ریزی صحیح دارد.

گفتنی است،در ادامه این جلسه هریک از اعضای کارگروه به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه پساب ها (فاضلاب های تصفیه شده) و اقدامات انجام شده پرداختند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: بروزخطا ، کیفیت ، آب ، سلامت ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.