رییس جمهور آمریکا کشورهای عراق و افغانستان را برای نظامیان این کشور خطرناک توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، اوباما در دیدار با نیروهای ارتش در پایگاه نیروی دریایی "کانوی بی" در هاوایی گفت: همانطور که می‌دانید تصمیم‌گیری درباره اعزام نیروی نظامی آمریکا به دیگر نقاط جهان کاری دشواری است. اگر چه ما توانسته‌ایم شمار نیروهایی را که به عراق و افغانستان اعزام شدند، کاهش دهیم اما هنوز هم شماری از نیروهایمان در این کشورها حضور دارند. این موضوع خطرناکی است و همانطور که هفته گذشته شاهد بودیم شماری از مردان و زنان شجاع و فوق العاده ما کشته شدند.

اوباما در ادامه افزود: ما هرگز آنچه را که این افراد برای آمریکا انجام می‌دهند،فراموش نمی‌کنیم. شما بودید که به ما کمک کردید که آزاد بمانیم. شما به ما کمک کردید تا ما قدرتمند باقی بمانیم. در هر جایی که خدمت می‌کنید و در هر رده‌ای که هستید ما از خدمات شما قدردانی می کنیم.

شایان ذکر است، شش نظامی ارتش آمریکا روز دوشنبه هفته گذشته در حمله انتحاری طالبان در نزدیکی پایگاه هوایی بگرام در افغانستان کشته شدند. این پایگاه در چهل کیلومتری شمال کابل قرار دارد و یکی از پایگاه‌های اصلی ارتش آمریکا به شمار می‌رود. 9 هزار و هشتصد نظامی آمریکایی در این پایگاه مستقر هستند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار