آخرین سخنرانی سالانه اوباما در کنگره

رئیس جمهور آمریکا آخرین سخنرانی سالانه خود را 22 دی ماه در کنگره انجام خواهد داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایکانامیک تایمز، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، آخرین سخنرانی سالیانه خود را در کنگره، 12 ژانویه (22 دی ماه) انجام خواهد داد. وی که در تعطیلات پایان سال به سر می‌برد، روز گذشته با ارسال ایمیلی به طرفداران خود این موضوع را اعلام کرد.

وی در ایمیل خود نوشت: 12 ماه فرصت دارم تا هر تغییر کوچکی که می‌توانم انجام دهم. من برای این کار مصمم هستم. امسال کارهای بسیار ارزشمندی برای کشور انجام شد و این تنها به دلیل وجود شهروندان متعهدی مانند شماست که ما همچنان می‌توانیم به جلو حرکت کنیم.

وی در ادامه افزود: زمانی که من رئیس‌جمهور شدم، ماهانه بیش از 750 هزار موقعیت شغلی از بین می‌رفت؛ اما در 69 ماه گذشته ما توانستیم بیش از 13.7 میلیون شغل جدید ایجاد کنیم. در حال حاضر آمار بیکاری زیر 5 درصد است.

اوباما که چهل و چهارمین رئیس‌جمهور آمریکاست در سال‌های 2008 و 2012 به این منصب برگزیده شد. وی یک برنامه بهداشتی با عنوان «برنامه مراقبتی اوباما» را در آمریکا راه‌اندازی کرد که بیش از 90 درصد مردم آمریکا را تحت پوشش قرار داده است. پس از آن، برای نخستین بار در آمریکا بیش از 17 میلیون نفر از بیمه سلامت برخوردار شدند.

اوباما در این خصوص نوشت: با این برنامه دیگر شرکت‌های بیمه نمی‌توانند از کسانی که از سلامت کامل برخوردار نیستند و یا زنان پول بیشتری دریافت کنند. اوباما در ادامه ایمیل خود به تغییرات آب و هوایی نیز اشاره کرد: برنامه استفاده از انرژی‌های پاک، تولید کربن را تا 32 درصد در سال 2030 کاهش خواهد داد.

اوباما در پایان خطاب به مردم آمریکا نوشت: این‌ها دستاوردهای شماست و من می‌خواهم 12 ژانویه را با شما جشن بگیرم.

انتهای پیام/
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار