مدیرکل ثبت احوال استان زنجان از کاهش ازدواج و افزایش طلاق در استان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به مناسبت هفته ثبت احوال گفت: امسال درمجموع 8هزارو452 مورد ازدواج به ثبت رسیده است که درمقایسه بامدت مشابه سال گذشته هشت درصد کاهش یافته است.

جودی افزود: دراین مدت واقعه طلاق ثبت شده هم هزارو752 مورد است که24 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد:نسبت ازدواج به طلاق دراستان از يك به هفت در سال 93 به يك به پنج - در 8ماهه سال 94 رسيده كه نشان دهنده رشد آمار طلاق در استان می باشد .

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان خاطر نشان کرد:افزايش آمار طلاق در بين خانواده هاي زنجاني در چند سال اخير قابل تامل و نگران کننده است و مي بايست به واكاوي علل و آسیب شناسی اين پديده اجتماعی در استان پرداخته شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: ازدواج ، طلاق ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۰۷ دی ۱۳۹۴
چه کسی پاسخگوست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۴
‏* ازعلل طلاق: 85٪ متقاضیان طلاق زنانند، ولی این آمار کتمان میشود . علت ‏اصلی طلاق این است که : "مهریه" شده جایزه ی طلاق .‏
‏* اگر مرد فرشته باشد، در صورت تقاضای زن، مرد باید بصورت عندالمطالبه، ‏مهریه را بدهد، وگرنه زندان، قسط و ... حتی بعد از مرگ، از ارثیه اش کم میشود ، ولی ‏اگر زن بدکاره هم باشد ، مرد مهریه ای ندارد! از طرف دیگر شما نمیتوانید شغل را به زنان متاهل و دختران مجرد بدهید ولی درآمد خانواده را از ‏مرد بخواهید. تا یک مرد بیکار وجود دارد نباید به هیچ زنی شغل داد‎ (به استثناء مشاغل کاملا زنانه). ‎ما اشتغال را ‏به زنان میدهیم ولی مرد را مؤظف میکنیم که خرج زندگی و زن را باید ‏بدهد. بیچاره ‏بیکارهای متاهل که خبر ندارند یک خانم که وظیفه ندارد حتی خرج ‏خودش را بدهد ‏به جای او مشغول کار است . جالبتر از همه اینکه ؛ بیش از ۸۰٪ ‏زنان سرپرست ‏خانوار بیکارند! مجلس وظیفه دارد این تناقضها را اصلاح کند .‏