استاندار هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب هرمزگان برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عمان می تواند در زمینه گسترش این ظرفیت ها نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش  از بندرعباس؛ جاسم جادری در دیدار با سفیر عمان اظهار کرد: هرمزگان دروازه تجارت و اقتصاد ایران است و سرمایه گذاران کشور عمان می توانند در زمینه های مختلف در این استان سرمایه گذاری کنند.

وی با اشاره به وجود مرز آبی مشترک میان ایران و عمان و نزدیکی این کشور به استان هرمزگان، گفت: ایران و عمان از گذشته تاکنون روابط مناسب و خوبی با یکدیگر داشته اند و استان هرمزگان نیز با توجه به ظرفیت های مناسبی که برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی با عمان دارد، می تواند در این زمینه نقش مهمی ایفا کند.


جادری گفت: وجود مناطق آزاد کیش و قشم، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس و استقرار صنایع بزرگ، مجتمع بندری شهید رجایی و همچنین صنعت کشتی سازی از جمله ظرفیت های مهم هرمزگان برای سرمایه گذاری محسوب می شود.

وی افزود: توسعه شرق هرمزگان با محوریت شهرستان جاسک نیز در دستور کار قرار دارد که با ایجاد منطقه آزاد؛ صنایع پتروشیمی و پالایشگاه نیز در این منطقه ایجاد خواهد شد.

جادری ادامه داد: تلاش می کنیم در آینده نمایشگاه معرفی ظرفیت های اقتصادی و سرمایه گذاری هرمزگان در کشور عمان برپا و زمینه افزایش ارتباطات اقتصادی فراهم شود.

گفتنی است سفیر عمان نیز در این نشست برای افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی با ایران از طریق استان هرمزگان اعلام آمادگی کرد.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.