وزیر خارجه عراق بر ضرورت اقدامات عملی برای تحکیم وحدت میان امت اسلامی تاکید کرد.

جعفری: ضرورت برداشتن گام‌های عملی برای تحکیم امت اسلامی
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "ابراهیم جعفری" وزیر امور خارجه عراق در بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در روز یکشنبه 6 دی در محل اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه گروه‌های تروریستی در شهرهای مختلف عراق نفوذ پیدا کردند، اظهار داشت: ما از همه امکاناتی که در مناطق‌مان بود، در جهت مقابله با تروریست‌ها استفاده کردیم، آنها(تروریست ها) همواره به دنبال از بین بردن شهرها و روستاهای ما هستند.

وی افزود: آنها همواره تلاش کردند با مطرح کردن مسائل اختلاف‌برانگیز بین طوایف و گروه‌های عراقی، ترکمن و کردها اوضاع را وخیم‌تر کنند و بر بحران‌های ایجاد شده دامن بزننند.

وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه عراق کشور پیامبران است، تصریح کرد: به خاطر وجود پاک این افراد، عراق از هر گزندی محفوظ خواهد بود، این کشور در واقع مظلوم واقع شده است که باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

جعفری اضافه کرد: ما همواره می‌خواهیم کشورهای دیگر در فضای عادی و بدون شانتاژ تبلیغاتی به مردم کشورمان کمک کنند.امروز از همین جایگاه از ملت‌های مسلمان می‌خواهم از تمام امکانات خود برای همکاری با کشور ما استفاده کند تا مردم عراق شاهد بازگشت اقتدار خودشان باشند.

وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد: امروز بسیج مردمی نقش بسیار مهمی را در مقابله با حرکت‌های تروریستی ایفا می‌کند. ما در این راستا توانسته‌ایم نیروهای خود را برای دفاع از سرزمین خود بسیج کنیم .

جعفری تصریح کرد: جایگاه دین و مذهب در کشور ما بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد و ما در این راستا با توسل به قرآن کریم، خداوند و پیامبر(ص) و با اشتراکاتی که با مسلمانان داریم می‌توانیم با وحدت در کنار یکدیگر قرار گرفته و پیروز میدان باشیم.

وی اضافه کرد: امت اسلامی همواره معتدل است و می‌تواند الگویی برای کشورهای دیگر باشد و در این شرایط می‌توانیم پیام وحدت بخش اسلام را عملی کنیم.

جعفری تأکید کرد: امروز همه ما به وحدت نیازمندیم چرا که وحدت منشأ یک شجره طیبه است و با رفتار و اخلاق اسلامی خود می‌توانیم در جهت ایجاد وحدت گام برداریم.

وزیر امورخارجه عراق خاطر نشان کرد: امت اسلام با مودّت و همدلی می‌تواند کشتی نجات و پیروزی را به ساحل امان برساند و در این راستا امیدواریم این اجلاس گام‌های عملی را در جهت تحکیم جایگاه امت اسلامی بردارد.

شایان ذکر است؛ در اين مراسم از 12 مجموعه آثار پژوهشگاهي و مطالعاتي تقريبي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي رونمايي مي شود.

در اين كنفرانس سه روزه 301 نفر از انديشمندان و علماي برجسته جهان اسلام به همراه 300 نفر از انديشمندان ايراني ديدگاه هاي خود را ارائه خواهند كرد.

عنوان بيست و نهمين كنفرانس وحدت اسلامي "بحران هاي کنوني جهان اسلام" است.

مهمترين موضوعات مورد بررسي شركت كنندگان در اين كنفرانس بررسي بحران هاي مختلف در كشورهاي اسلامي از جمله افراطي گري ، تروريسم و نزديك كردن ديدگاه ها و آراء انديشمندان جهان اسلام به يكديگر است.
از ديگر مباحث مهم كه شركت كنندگان در اين كنفرانس قرار است درباره آن بحث و بررسي کنند موضوع دستگيري زكزاكي رهبر جنبش شيعيان نيجريه است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید

برچسب ها: جعفری ، وزیر ، خارجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار