معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید بر وحدت مسلمین را محور مبارزه با دشمنان اسلام دانست و عصبیت را معادل فتنه خواند.

شیخ نعیم قاسم: مبارزه با تکفیر در راستای مبارزه با اسرائیل است
به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "شیخ نعیم قاسم" معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در بیست و نهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد ضمن تبریک میلاد فرخنده پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: از مجمع جهانی تقریب مذاهب تشکر می کنم که ما را گرد هم آوردند تا در خصوص بحران های جهان به گفتگو بپردازیم.
 
وی محور همه بحران ها را در دو حوزه عنوان کرد و حوزه اول را پدیده اشغال و حوزه دوم را پدیده رژیم های وابسته عنوان کرد.
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان از خدشه دار کردن چهره اسلام به دست تکفیری ها به عنوان شکل دیگری از بحران ها یاد کرد و ادامه داد: این اقدام اثر منفی در دل جوانان جهان می گذارد که به اعتقاد ما باید این مشکل موشکافی و شناسایی شود و بعد از آن می توان قدم های بعدی را در این راستا برداشت. جمهوری اسلامی و امام راحل توانستند مشکل واقعی جهان اسلام را مشخص کنند.زمانی که در جهان عنوان می شد ایران مشکل منطقه است امام خمینی(ره) فرمودند مشکل در برخورد با استکبار جهانی است. هم چنین معمار کبیر انقلاب در خصوص این مطلب که عنوان می شد اسلام یک دین ارتجاعی است فرمودند ایران پرچم بیداری جهان اسلام را برافراشته است.
 
** جمهوری اسلامی و کشورهای هم سو موفقیت بزرگی در ریشه دار کردن وحدت اسلامی به دست آوردند
 
نعیم قاسم با تاکید براینکه جمهوری اسلامی و کسانی که با این نظام هم سو شدند موفقیت بزرگی در ریشه دار کردن وحدت اسلامی در جوامع مختلف به جا گذاشتند تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم اسلام پیشرفت و ترقی را به جهان معرفی کنیم و این اسلام همان اسلامی است که پرچم فلسطین را سال ها برافراشته نگاه می دارد.
 
وی با بیان اینکه بحران خدشه دار کردن اسلام را از دو راه می توان حل کرد ادامه داد: راه اول برخورد یا موضع گیری است به این معنی که باید همواره مواضع خود را مشخص کنیم در این راستا آنچه در عراق رخ می دهد بیانگر سلب اراده مردم این کشور است آنچه در یمن رخ می دهد تجاوزی است که علیه یک ملت امن انجام می شود و آنچه در لبنان رخ می دهد چیزی است که می خواهد این کشور را وابسته نگاه دارد در حالی که لبنان در پرتوی مقاومت توانست در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی قد علم کند و بدین ترتیب ثابت کردیم خداوند مومنین را یاری خواهد کرد.
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان با بیان این که ما برخورد با اسرائیل را عملا اجرا کردیم ادامه داد: عده ای عنوان می کردند شما را از برخورد با اسرائیل دور می کند در حالی که ما عنوان کردیم مبارزه با تکفیر در راستای مبارزه با اسرائیل است.
 
شیخ نعیم قاسم با اشاره به اینکه ما نمی توانیم در کمک سازمان های بین المللی از جمله شورای امنیت حسابی باز کنیم تصریح کرد: ما در هر موقعیتی باشیم بنا به جهت گیری هایی که بدون تغییر است هدف اسرائیل قرار خواهیم گرفت.
 
وی برای عملیاتی شدن مبارزه با دشمنان جهان اسلام ارائه چند پیشنهاد پرداخت و گفت: اولین این که بایددر میدان بایستیم و دوم آنکه درست بودن طرح اسلامی را ثابت کنیم و به پروژه های انحرافی گردن ننهیم.
 
**توجه به اهمیت پیروی از رهبری محوری ترین راه مبارزه با دشمنان اسلام است
 
معاون دبیر کل حزب الله لبنان پیشنهاد بعدی را توجه به اهمیت پیروی از رهبر و ولایت فقیه دانست.
 
**عصبیت را معادل فتنه می دانیم
 
شیخ نعیم قاسم تاکید بر وحدت مسلمین را محور بعدی مبارزه با دشمنان اسلام دانست و عصبیت را معادل فتنه خواند و تصریح کرد: ما هرگز تسلیم عصبیت نمی شویم بلکه باید تلاش کنیم دیگران را قانع تا با استکبار برخورد کنیم.

شایان ذکر است؛ در اين مراسم از 12 مجموعه آثار پژوهشگاهي و مطالعاتي تقريبي وابسته به مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي رونمايي مي شود.

در اين كنفرانس سه روزه 301 نفر از انديشمندان و علماي برجسته جهان اسلام به همراه 300 نفر از انديشمندان ايراني ديدگاه هاي خود را ارائه خواهند كرد.

عنوان بيست و نهمين كنفرانس وحدت اسلامي "بحران هاي کنوني جهان اسلام" است.

مهمترين موضوعات مورد بررسي شركت كنندگان در اين كنفرانس بررسي بحران هاي مختلف در كشورهاي اسلامي از جمله افراطي گري ، تروريسم و نزديك كردن ديدگاه ها و آراء انديشمندان جهان اسلام به يكديگر است.

از ديگر مباحث مهم كه شركت كنندگان در اين كنفرانس قرار است درباره آن بحث و بررسي کنند موضوع دستگيري زكزاكي رهبر جنبش شيعيان نيجريه است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار