با صدور بخشنامه استانداری قم ، دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی از ارباب رجوع ممنوع شد.

ممنوعیت دریافت کپی شناسنامه و کارت ملی از ارباب رجوعبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ طرح تکریم ارباب رجوع از طرح های مهمی است که رضایت ارباب رجوع هدف اصلی است و بر اساس ضوابط آن کارکنان سازمان هاو ادارات باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا فرآیند انجام کارهای اداری راحت تر، کوتاهتر و شفاف تر شود.

یکی از مراحل تکراری و پرهزینه تشکیل پرونده در ادارات وسازمان های دولتی،درخواست ارائه تصویر شناسنامه و یا کارت ملی است که حتی در صورت مراجعه مکرر به یک سازمان ، باز هم از ارباب رجوع درخواست شده و خود موجب اتلاف هزینه و وقت بسیار زیادی از مردم می شود.

با پیشنهاد استانداری قم، طرحی تهیه و ضمن ارائه به دولت،در کمیسیون توسعه دولت الکترونیکی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مورد بررسی و موافقت قرار گرفت که بر مبنای آن و در صورت همکاری کامل ادارات قم، از این پس دستگاههای دولتی استان با اتصال به شبکه ملی اطلاعات و استعلام الکترونیکی تشخیص هویت پایگاه ملی ثبت احوال کشور ،موظفند از دریافت هرگونه تصویر شناسنامه و کارت ملی از مراجعان خودداری نمایند.

ممنوعیت دریافت هرگونه هزینه جهت استعلام آنلاین هویت اشخاص و مجاز بودن به دریافت تصویر صفحه دوم شناسنامه تا زمان فراهم شدن زیرساخت های اطلاعاتی لازم از دیگر مفاد این بخشنامه اداری است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
برچسب ها: کارت ملی ، شناسنامه ، کپی ، قم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۴
ما دفاتر اسناد رسمي با وجودي كه به سايت ثبت احوال وصليم و تازه قبلش هم سازمان ثبت اسناد تكليف گرفتن هر گونه كپي از كارت ملي و شناسنامه و ساير اسناد و مدارك را كلا لغو كرده بود اما بازرسين باسواد!!!ميان ميگن چرا كپي نگرفتي و جالب اينكه گزارشش را هم رد ميكن اداره ثبت و عجيب تر اينكه رئيس اداره ثبت شهرستان هم ميفرسته استان براي صدور كيفر خواست . باز خوبه مركز استان يك مشت آدم باسواد هستن و اين گزارشات را قبول نمي كنن و رد ميكنن. ترك عادات با وضع قانون و صدور بخشنامه درست نميشه با تغيير نيرو راحت تره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۷ ۰۷ دی ۱۳۹۴
من فکر میکنم هزینه استعلام از سامانه ثبت احوال 20 هزار تومان است برای ارگان استعلام کننده