اصفهان فراتر از ظرفیت محیط زیستی قابل تحمل خود بارگذاری شده از این جهت کیفیت هوای مناسبی ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان مدیر کل حفاظت محیط زیست اصفهان با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون آلودگی هوای اصفهان گفت: اصفهان از جهت آلودگی هوا و کیفیت هوا شرایط مناسبی نداردکه دلیل آن این است که هر شهربا شرایط اقلیمی ظرفیت زیستی خاصی دارد و ما فراتراز ظرفیت قابل تحمل برای محیط زیست اصفهان بار گذاری کردیم.

حمید رضا ظهرابی افزود:در پایان سال 92 برای کنترل کیفیت هوای اصفهان برنامه ای تصویب شد و از اوایل سال 93اجرای برنامه را شروع کردیم که نتایج بهتری را گرفتیم وتعداد روزهای سالم اصفهان در سال 93 و94 افزایش داشت.

وی پیرامون وضعیت هوای سالم اصفهاندر سه سال گذشته اظهار داشت: روزهای سالم شهر اصفهان در سال 92،72روز ودر سال 93، 146 روز و امسال نیز تا کنون 186 روز اعلام شده است که این نتیجه اقداماتی مانند بهبود کیفیت سوخت،برگشت اتوبوس های که مصرف CNG دارند و سایر اقداماتی که در حوزه صنعت انجام شده است میباشد.

مدیركل اداره حفاظت از محیط زیست استان اصفهان در ادامه با بیان اینكه در سه سال گذشته شیب كاهش آلاینده‌ها در شهر اصفهان چندان مطلوب نبوده است،‌ اضافه كرد: سال ۹۲ در اصفهان ۵۴ روز هوای خطرناک اعلام شد و تعداد این روزها در سال ۹۳ به ۲۷ روز كاهش یافت و در سال ۹۴ نیز تاكنون این آمار به ۳۴ روز رسیده است که این امر مطلوب نیست.

ظهرابی در ادامه پیرامون تالاب گاو خونی افزود:در طول 15 سال گذشته این ا ولین باراست در که حوزه آبخیز زاینده رود تالاب گاو خونی پر آب شد.

وی اظهار داشت:یک کمیته مشترک بین اعضا شورا و سازمان محیط زیست باید تشکیل گردد تا بتوانند با همکاری هم اقداماتی را برای کاهش آلودگی هوا انجام دهند.

مدیركل اداره حفاظت از محیط زیست استان اصفهان،افزایش سن ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان را از دیگر چالش‌های این شهر عنوان كرد و تصریح کرد:با توجه به نظافت شهری نیاز است تجهیزات و امکانات بروز تری در نظر بگیریمتا روند تمیزی شهر اصفهان نیز از این حا لت خارج شود و بهبودی در این زمینه داشته باشیم. 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.