شهردار مشهد گفت: روزانه یک میلیون و 200 هزار مسافر با 160 خط اتوبوس جا به جا می شوند که یک هزار و 159 دستگاه از اتوبوس‌های فعال در این خطوط فرسوده می‌باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سید صولت مرتضوی در هفتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فعالیت‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک افزود: حمل و نقل ایمن، سریع و در دسترس از اهداف اصلی حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد می‌باشد.

وی گفت: نوسازی 949 دستگاه تاکسی در سال 93 از جمله فعالیت‌های انجام شده در این حوزه بوده است که این تعداد امسال به 4 هزار و 50 دستگاه افزایش خواهد یافت.

مرتضوی با اشاره به خط 2 قطار شهری مشهد افزود: حفاری تونل خط 2 قطار شهری مشهد پیشرفت فیزیکی 94 و 5 دهم درصدی داشته و تنها 800 متر تا پایان حفاری این خط باقی مانده است.

وی با بیان اینکه مطالعات خط 3 قطار شهری مشهد به اتمام رسیده، گفت: مقرر شده این خط در 3 فاز اجرا شود، فاز یک به طول 10 کیلیومتر از میدان فردوسی تا پایانه مسافربری، فاز 2 از میدان فردوسی تا الهیه به طول 14 کیلومتر و فاز 3 از پایانه مسافربری تا شهرک ابوذر خواهد بود.

شهردار مشهد خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده در برخی از موسسات مالی و تصویب کاهش نرخ سود سپرده گذاری، بهترین سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل ریلی به خصوص مترو مشهد مقدس می باشد که دولت و شهرداری تضمین کرده است.

در جلسه شورای شهر 8 دستور کار از جمله ارائه گزارش عملکرد شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک، ضوابط احداث درب پارکینگ برای حفظ فضای سبز و درختان، ارزیابی زیست محیطی طرح‌ها و پروژه های شهری مشهد، عوارض ورود به محدوده اراضی خین عرب در دستور کار شورا قرا گرفت و اعضای شورا در این باره تصمیم های لازم را اخذ کردند.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.