تصمیم دولت آلمان برای اعزام نظامیان این کشور به ترکیه، مخالفت نمایندگان پارلمان را به دنبال داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، تصمیم دولت آلمان برای اعزام نظامیان این کشور به ترکیه در قالب نیروهای ناتو با مخالفت نمایندگان پارلمان این کشور مواجه شده است.

نمایندگان پارلمان آلمان می گویند دولت بدون مشورت با آنها اقدام به این کار کرده است.

توبیاس لیندنر رئیس اموردفاعی حزب سبز آلمان امروز در گفتگو با روزنامه بیلد گفت:«دولت باید درباره جزئیات این اعزام نیرو، ماموریت های محوله به آنها، مقصد آنها و نوع اطلاعاتی که قرار است جمع آوری کنند، پارلمان را مطلع می کرد.»

دولت آلمان اعلام کرد با وجود اینکه موضوع اعزام نیروهای ارتش به خارج از کشور در میان بوده است، اما قصد نداشته است که پارلمان را در جریان بگذارد.

وزارت دفاع آلمان در این باره اعلام کرد ماموریت نظامیان آلمانی محدود به عملیات شناسایی است و آنها در عملیات نظامی شرکت نخواهند کرد.

وزارت دفاع  در بیانیه ای اعلام کرده بود ناتو قصد دارد هواپیماهای شناسایی آواکس خود را از آلمان به خاک ترکیه منتقل نماید و آلمان نیز 30 درصد از نیروهای این هواپیما را تامین می کند.

هنوز مشخص نیست با توجه به شرایط عراق و سوریه، چه تعداد هواپیما برای«تامین امنیت ترکیه» اعزام خواهند شد.

سارا واگن کنشت نایب رئیس حزب چپ گرای «دای لینک» این ماموریت را « بسیار خطرناک» خواند و خواستار رای گیری در پارلمان دراین باره شد.

ولفگانگ هلمیش از حزب سوسیال دموکرات که ریاست کمیته دفاعی پارلمان آلمان را بعهده دارد، گفت درست زمانی پارلمان از این امر مطلع شد که نمایندگان در تعطیلات بسر می بردند و این مسئله تا حدی بحث برانگیز است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار