آلمان درخواست ترکیه برای پیگرد طنزپرداز آلمانی را بررسی می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی وی، مسئولان آلمانی می‌گویند که درخواست رسمی ترکیه را برای پیگرد قضایی طنزپردازی که با خواندن شعری در تلویزیون رجب طیب اردوغان را مورد تمسخر قرار داده در دست بررسی دارند.

استفن سایبرت سخنگوی دولت دوشنبه گفت که مسئولان به دقت در حال بررسی درخواست سفارت ترکیه برای پیگرد جزایی ژان بومِرمن هستند، که دو هفته پیش اشعاری طنزآمیز درباره اردوغان در شبکه «زد د اف» قرائت کرد.

سایبرت با اشاره به پیام محرمانه‌ای که سفارت ترکیه در این باره به وزارت خارجه ارسال کرده افزود که محتوای این پیام به دقت توسط دولت بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد که این بررسی ظرف چند روز آینده درباره امکان رسیدگی قضایی تحت ماده 103 قانون جزا مرتبط با موارد توهین به سازمان‌ها یا نمایندگان کشورهای خارجی تصمیم‌گیری خواهد کرد. بنا بر این قانون، فرد خاطی ممکن است به سه سال حبس محکوم شود.

سایبرت با این حال افزود که آلمان نسبت به الزامات قانون اساسی  خود در خصوص آزادی بیان متعهد خواهد بود.

وی تصریح کرد: «این قید لحاظ می‌شود و بسیار برایم مهم است، صرفنظر از اینکه صدراعظم شخصا چیزی را به لحاظ هنری موفق یا مبتذل، دلچسب یا  زننده بداند.»

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هفته گذشته در یک تماس تلفنی با احمد داود اغلو نخست وزیر ترکیه شعر بومرمن درباره اردوغان را مصداق اهانت عمدی دانسته بود. دادستانان آلمانی نیز رسیدگی اولیه‌ای را درباره این شعر به اصطلاح توهین آمیز به عمل آورده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار