قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: مهارت‌های زندگی نظیر، قدرت «نه» گفتن و مقاومت در برابر فشارهای غیرمنطقی و کنترل اضطراب و استرس را به فرزندان بیاموزیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان؛ رسول نامی در کارگاه آموزشی آشنایی با پیامدهای اجتماعی و جرم شناسی اعتیاد با حضور برخی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد و دانشجویان دانشگاه‌های شهر زاهدان در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان، افزود: مدت‌ها است جهاد و مبارزه با مواد مخدر توسط دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی به صورت جدی در کشور مورد پیگیری قرار گرفته و توفیقاتی نیز حاصل شده اما لازم است بحث پیشگیری و فرهنگ سازی در این حوزه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی به تشریح نوع و کیفیت روابط بین اعضاء خانواده، گروه‌های دوستی و شرایط محیطی پرداخت و اعتیاد را از مهمترین معضلات و مشکلات جامعه امروز عنوان کرد و بیان داشت.

وی افزود: آموزش آشنایی با زیان‌های مصرف مواد مخدر، مهارت‌های زندگی نظیر حل مسئله، تصمیم گیری درست، قدرت نه گفتن و مقاومت در برابر فشارهای غیر منطقی و کنترل اضطراب و استرس از جمله مباحثی است که در این کارگاه مدنظر است.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.