جزیره جرسی از سلسله جزایر کانال مانش در تلاش است به عنوان تیمی مستقل به عضویت اتحادیه فوتبال اروپا درآید.


جرسی بزرگترین جزیره در بین جزایر کانال مانش است که تحت حاکمیت بریتانیا است. اما فدراسیون فوتبال این جزیره در تلاش است تا به عنوان تیمی مستقل به رسمیت شناخته شود تا بتواند در رقابت های قهرمانی اروپا شرکت کند.
اما مانعی که بر سر راه جرسی وجود دارد این است که یوفا در سال 2002 قانونی وضع کرد که بر اساس آن مناطقی که حاکمیت مستقلی ندارند نمی توانند عضو یوفا شوند.

فدراسیون فوتبال انگلیس جرسی را که 100 هزار نفر جمعیت دارد به عنوان یک بخش تلقی می کند، اگرچه جرسی جزیره ای خود مختار و تحت سلطنت ملکه است، درست مانند جزایر گوئرنسی و مانش در کانال مانش.

این جزیره در حال حاضر یک تیم رسمی دارد که با جزایر گوئرنسی و الدرنی در رقابت های سالانه ای که از سال 1905 راه اندازی شده بازی می کند. جرسی با 53 قهرمانی موفق ترین تیم در بین این جزایر است.

گرام لی ساکس بازیکن سال های دور تیم ملی انگلستان معروف ترین چهره فوتبالی جرسی محسوب می شود. او 36 بار پیراهن انگلیس را بر تن کرده است.

جرسی امیدوار است که همانطور که به جبل الطارق به عنوان یکی از قلمروهای بریتانیا در سال 2013 اجازه عضویت در یوفا داده شد، این جزیره نیز چنین اجازه ای پیدا کند.

البته جبل الطارق درخواست خود را در سال 1997 ارائه کرده بود که قوانین یوفا به گونه ای دیگر بود.

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: فوتبال ، یوفا ، جبل الطارق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار