بهرام پاییز، خواننده، گفت: موسیقی یكی از بهترین زبان‌ها برای ایجاد انسجام اجتماعی است.

به گزارش حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری؛ بهرام پاییز، از خوانندگان كشورمان است كه قطعه ای با مضمون وحدت خوانده است. وی درباره این قطعه موسیقی توضیح داد: شاعر قطعه وحدت، محمدصادق آتشی است و خوشحالم كه این توفیق را داشتم كه این كار را اجرا كنم.

وی تاكید كرد: نیاز است چنین آهنگ ها با چنین مضامینی تولید شود. همه ما مسلمان ها اعم از شیعه و سنی با هم برادر و برابریم و لازم است این وحدت را در آثار هنری هم نشان دهیم تا تاثیرگذاری زیادی بر مخاطب داشته باشد.

این خواننده درباره تاثیر موسیقی بر ایجاد روحیه همدلی را بسیار زیاد ارزیابی كرد و افزود: هنر، ویژگی‌های زیادی دارد كه یكی از این ویژگی‌ها وحدت آفرینی بین افراد مختلف است و در این بین، موسیقی یكی از بهترین زبان ها برای ایجاد انسجام اجتماعی است.

پاییز ادامه داد: وحدت را نه تنها بین شیعه و سنی، بلكه بین افرادی با مذاهب دیگر هم باید ایجاد كنیم تا به افرادی كه ذره ای از انسانیت بویی نبرده اند اجازه داده نشود اداره جهان را در دست بگیرند و این وقایع و فجایع تلخی كه در كشورهای مختلف میبینیم از جمله حملات داعشی ها رخ دهد.

وی تاكید كرد: با توجه به این كه در آستانه سال نوی میلادی هستیم، می توان چنین همدلی را بین انسان های آزاده جهان ایجاد كرد. این كار را می شود از طریق موسیقی انجام داد و موسیقی كشورمان نیز ظرفیت های بسیار زیادی دارد كه می توانیم با هوشمندی و هنرمندی از آن بهره بگیریم.

پاییز كه در برنامه اتفاق ترانه به اجرای قطعه موسیقی وحدت پرداخت، درباره این برنامه حوزه هنری بیان كرد: برای دومین بار است در این برنامه به اجرای برنامه می پردازم. به عقیده من اینجا فرصت خوبی را فراهم می كند كه در فضایی صمیمی اما كارشناسانه و با حضور اساتید درباره شعر و ترانه سخن گفته شود. اتفاق ترانه، اتفاق خوبی است كه در كشورمان برای شعر و موسیقی در حال رخ دادن است و امیدوارم چنین برنامه هایی تداوم داشته باشند.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.