نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فعلی آلایندگی‌ها و هوای آلوده در برخی از کلان شهرها ایجاب می‌کند تا نسبت به تولید و توسعه خودروها و موتور سیکلت‌های برقی اقدامات لازم را عملیاتی کرد.

گروسی:لزوم حمایت از تولید خودروهای برقی برای کنترل آلایندگی‌های زیست‌محیطیحسین گروسی نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به ضرورت توسعه و تولید خودروهای برقی به عنوان‌ یکی از راه کارهای مؤثر در کنترل آلودگی هوا اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام شده روزانه 82 میلیون لیتر بنزین در کشور سوخت می‌شود که رقم بسیار سنگین و قابل توجهی است.

وی افزود: حتی در صورت کاهش 50 درصدی این میزان نیز حجم سوخت و بنزین مصرفی در کشور معقولانه به نظر نمی‌رسد و نمی‌توان با انجام اقدامات و اتخاذ تدابیر لازم هزینه سنگین این حوزه را به بخش‌های عمرانی و آبادانی کشور هدایت کرد.

گروسی گفت: به نظر بنده تولید و توسعه خودروها و موتور سیکلت‌های برقی نقش حائز اهمیتی در کاهش سوخت و کنترل آلایندگی‌های زیست‌محیطی ایفا می‌کند.

نماینده مردم شهریار، ملارد و قدس در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بدون شک تحقق و بسترسازی مناسب برای تولید و توسعه خودروها و موتورسیکلت‌های برقی با مشارکت کشورهای صاحب سبک در این عرصه با موفقیت قابل توجهی همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: تولید چنین خودروهایی مستلزم عدوات و تجهیزات خاص به خود است که با رایزنی با کشورهایی همچون ژاپن، آلمان و... می‌توان به دست‌آوردهای چشم‌گیری در این بخش نائل شد.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار