تعدادی از نیروهای آلمانی برای حفظ آثار باستانی عراق از فناوری اسکن لیزری استفاده می‌کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یدیعوت آحارانوت، تعدادی از نیروهای آلمانی برای حفظ آثار باستانیِ با ارزش عراق از تجهیزات لیزی استفاده می‌کنند. این تجهیزات در منطقه باستانی بابل بکار برده می‌شود. «درک هلسلنجر» و «اروین کریستفر» مسئولیت انجام طرح اسکن لیزری دیوارهای 2600 ساله دروازه «ایشتار» و معبد «نبو-شا-خار» را به عهده گرفته‌اند.

آنها که از اوضاع کنونی آثار باستانی درقدیمی‌ترین تمدن جهان عصبانی هستند، در گفتگو با خبرنگار یدیعوت آحارانوت اظهار داشتند: ما کمی عصبانی هستیم. اینجا زمانی پایتخت بُختُ نَصَّر دوم، از پادشاهان بابل‌نو و محبوب کتاب مقدس است؛ اما اکنون به توده‌ای از بقایای کاوش‌های باستانی در 50 مایلی بغداد تبدیل شده است. آنها در ادامه تاکید کردند کار کردن در آنجا که میراث جهانی به شمار می‌رود، مایه افتخار است.

داعش پس از سطله یافتن بر قسمت‌هایی از عراق و سوریه، شروع به تخریب آثار باستانی در این مناطق کرد. این منطقه به دلیل آنکه از دسترس این گروه تروریستی دور ماند، تخریب نشده است. این درحالی است که مناطق باستانی دیگر چون نمرود، حترا و تدمر با خاک یکسان شده‌اند.
 
 
 
 
 

 
انتهای پیام/
 
 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار