شهردار مشهد از بهره برداری از ٣۶ پروژه شهری با اعتباری افزون بر ۴٧۵ میلیارد تومان تا پایان امسال در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید صولت مرتضوی امروز در نشستی خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه عمده این پروژه‌ها در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید، اظهار کرد: این تعداد پروژه به تفکیک شامل ۶ پروژه بزرگ از جمله پایانه مسافربری صبا، سالن ورزشی بلوار نماز، رونمایی از ۲ هزار تاکسی نوسازی شده، نصب ایستگاه‌های الاینده هاو توسعه خط یک قطار شهری با اعتباری بالغ بر ۳۰۲ میلیارد تومان همزمان با دهه فجر افتتاح می‌شود. 

وی افزود: در حوزه فرهنگی نیز تا پایان امسال ۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد. 

شهردار مشهد تعداد پروژه‌های عمرانی را ١٠ پروژه عنوان کرد و اظهار کرد: سهم پروژه‌های عمرانی ٣۵ میلیارد تومان براورد شده است. 

مرتضوی ادامه داد: افتتاح ۴بازار ارزاق عمومی و میدان میوه و تره بار، ۴ ایستگاه آتش نشانی و ٣ پروژه در حوزه پسماند از دیگر برنامه‌های شهرداری برای امسال است. 

وی در خصوص بوستان‌ها نیز گفت:: بهره برداری از ۶ بوستان با مقیاس‌های ملی و شهری با اعتبار ۶۸ میلیارد تومان در دهه فجر انجام می‌گیرد که از جمله ان‌ها افتتاح پارک هشت آباد، فاز ٣-۴ و ۵ بوستان خورشید، فاز ١٠ بوستان وکیل اباد است. 

وی اظهار داشت: درحوزه فنی و عمران نیز با بهره برداری از خط یک قطار شهری با اعتبار ۲۱۳ میلیارد تومان، پیشرفت ۵۵ درصدی خط دو قطار شهری و رسیدن به پایان حفاری خط ۲ و سگمنت گذاری تونل‌ها توانسته‌ایم تغییرات ارزنده‌ای در این زمینه ایجاد کنیم. 

شهردار مشهد با اشاره به عملکرد خوب شهرداری در دو سال گذشته در حوزه قطار شهری عنوان کرد: زمانی که این سازمان را به دست گرفتیم خط دو قطار شهری ۱۵ درصد پیشرفت داشته در صورتی که در دو سال اخیر این میزان پیشرفت به ۵۵ درصد رسیده است. 
 
مرتضوی افزود: ایستگاه‌های شمالی خط دو با پیشرفت مطلوبی رو به رو است و بخش شمالی نیز به تازگی به پیمانکاران واگذار شده است.. 

وی همچنین از افتتاح ۱۰۰ پارک محله‌ای و خطی از ابتدای سال تاکنون در شهر مشهد خبر داد و گفت: سال‌های بسیاری سرانه فضای سبز شهر مشهد ۱۱. ۲ متر بوده که این میزان تا پایان سال به ۱۳ متر خواهد رسید. 

شهردار مشهد اظهار داشت: در بخش نقدینگی شهرداری ۴۶ درصد از بودجه ان تحقق یافته که این میزان تحقق در اصلاح متمم نزدیک به ۷۵ درصد است

مرتضوی با اشاره به دغدغه‌های شهرداری مشهد در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کرد: مهم‌ترین اولویت در بخش اقتصاد مقاومتی پرداخت اصل و سود بدهی‌های شهرداری به بانک‌ها و موسسات مالی بوده است. 

وی عنوان کرد: از سال ۸۴ تا ۹۰ حدود ۱۲۵۰ میلیارد تومان اوراق به فروش رفته و از آن روزی که ما این شهرداری را تحویل گرفته‌ایم در فکر تسویه بدهی ۳ هزار میلیارد تومانی آن به بانک‌ها بوده‌ایم. 

شهردار مشهد یادآور شد: در آن زمان هرگاه برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها مراجعه می‌کردیم آن‌ها به این دلیل که شهرداری بدهی‌های سنگین دارد از ارائه تسهیلات خودداری می‌کردند تا اینکه معاونت اقتصادی با برنامه‌ریزی توانست تا از میزان بدهی‌ها کاسته و با جلب اعتماد بانک‌ها هزار میلیارد تومان به پروژه‌های شهری تزریق کند. 

مرتضوی با اشاره به بافت‌های فرسوده شهر مشهد همچنین گفت: شهرداری با تملک ۴۵ درصدی در بافت آبکوه و تملک ۸۰ درصدی در بافت عامل زمینه بسیار خوبی را برای رفع مشکلات بافت‌های فرسوده در مشهد ایجاد کرده است. 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص الودگی هوای مشهد اظهار کرد: در رابطه با آلودگی نمی‌توانم از وضعیت اب و هوا شهر دفاع کنم اما خوشبختانه وضعیت شهر مشهد از بسیاری کلانشهر‌ها بهتر است. 

شهردار مشهد افزود: امروزه به راحتی به آلودگی هوای کلانشهر‌ها اشاره می‌شود اما هیچکس به میزان هزینه‌ای که این آلودگی در سبد هزینه خانوار قرار می‌دهد توجهی ندارد. 

مرتضوی با بیان اینکه ایجاد قطار شهری در کلان‌شهر‌ها مهترین راه مبارزه با آلودگی هوا است گفت: اگر می‌خواهیم که آیندگان ما را بازخواست نکنند در حال حاضر باید چاره اندیشی کنیم. 

وی تاکیدکرد: سازمان استاندارد باید بر نحوه ساخت خودرو‌ها نظارت جدی و عمیقی داشته باشد و اجازه ندهد که خودروهای بی‌کیفیت جان و زندگی مردم را به خطر بیاندازند.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.