امروز هوای اصفهان برای عموم مردم ناسالم است.

آسمان اصفهان تیره تر از تیرگیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ رییس اداره امور آزمایشگاههای اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان   گفت:در بررسی پایگاه سنجش کیفیت هوای شهر اصفهان در نقاط مختلف از شب گذشته تا امروز صبح،هوا بامیانگین شاخص 163 در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شده است.

بابک صادقیان افزود:این وضعیت به دلیل پایداری وسردی هوا وانباشت آلاینده ها ایجاد شده وممکن است در ساعات میانی روز و بازیادشدن تردد خودروها افزایش یابد.

وی از شهروندان خواست بااستفاده از خودروهای عمومی و جلوگیری از ترددهای غیرضروری در سطح شهر تا حدودی به کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

كارگروه شرايط ويژه آلودگي هواي اصفهان نیز امروز مهدهاي كودك، مراكز پيش دبستاني و مدارس ابتدايي نواحي شش گانه آموزش و پرورش اصفهان، سجزي، شهرستان شاهين شهر و ميمه به جز شهر ميمه، شهرستان هاي برخوار، خميني شهر، لنجان به جز شهر باغبهادران، نجف آباد و مباركه در نوبت صبح راتعطيل اعلام کرد.

براساس شاخص کیفیت هوا، این شاخص از 0 تا 50 نشان دهنده هوای پاک،از 51 تا 100هوای سالم،101تا 150 ناسالم برای گروههای حساس و151 تا200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.