میان تیم‌های شرکت کننده در لیگ فوتبال تنها 8 تیم بعد از قهرمانی در نیم فصل در پایان فصل نیز کاپ قهرمانی را بالای سر بردند.

شانس استقلال برای کسب سهمیه آسیابه گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم فوتبال استقلال خوزستان با هدایت عبدالله ویسی و کسب 32امتیاز موفق شد، قهرمانی در نیم فصل را کسب کند و این در حالی است که آبی‌ها امیدوارند با ادامه همین روند بتوانند در پایان فصل نیز قهرمان شوند.

اما نکته جالب آن است که در 14 دوره گذشته لیگ برتر 8 تیم موفق شدند پس از قهرمانی در نیم فصل جام قهرمانی را در پایان فصل به دست آورند.

سپاهان در لیگ دوم پس از قهرمانی در نیم فصل موفق شد با 52 امتیاز در پایان نیز قهرمانی خود را تکرار کند و با هدایت فرهاد کاظمی نخستین تیم شهرستانی لقب بگیرد که قهرمانی لیگ برتر را کسب می‌کند.

پس از سال 1382-1381 زرد پوشان دیار نصف جهان موفق شدند 2 بار دیگر این روند را ادامه دهند و در لیگ نهم و دهم با هدایت امیر قلعه نویی پس از قهرمانی در نیم فصل در پایان نیز قهرمانی را کسب کردند.

همچنین در چهاردهمین دوره لیگ برتر فولاد خوزستان موفق شد پس از قهرمانی در نیم فصل در پایان نیز در صدر جدول قرار بگیرد و نخستین قهرمانی سرخ پوشان جنوب کشور را در تاریخ لیگ برتر به ارمغان بیاورد.

آنها با کسب 64 امتیاز بالاتر از ذوب آهن اصفهان و استقلال تهران، قهرمانی در لیگ برتر به دست آوردند.

در سه دوره پیاپی نیز تیم‌های پایتخت پس از قهرمانی در نیم فصل در پایان نیز موفق به کسب قهرمانی شدند تا سرخابی‌های پایتخت از دیگر تیم‌ها عقب نیافتد.

اما این آخرین اتفاق نبود و استقلال تهران با هدایت امیر قلعه  نویی موفق شد این روند را ادامه دهد و آخرین بار مربوط به لیگ دوازدهم می‌شود و پس از آن دیگر قهرمان نیم فصل موفق نشده قهرمانی در پایان فصل را کسب کند.


حال باید دید آیا آبی‌های خوزستان با هدایت عبدالله ویسی می‌توانند به نهمین تیم تاریخ لیگ برتر تبدیل شوند که پس از قهرمانی در نیم فصل، قهرمانی پایانی لیگ را به دست آورند یا خیر؟

انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار