صبح امروز نمایشگاه پیشگیری از رفتارهای پر خطر با ماهیت اثرات سوء مصرف موادمخدر در مدرسه شرف شهرستان بروجرد با حضور مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارشگروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان،فرماندار بروجرد در این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌هایی با این محوریت توجه بیش از پیش خانواده‎ها با معضل مواد مخدر و آشنا ساختن آنها با خطرات این مواد را به دنبال دارد.


مسلم پورقاسمیان عنوان کرد: برپایی نمایشگاه پیشگیری از رفتارهای پر خطر در شهرستان بروجرد نشان‌دهنده اهمیت معضل اعتیاد و ضرورت برنامه‌ریزی با هدف پیشگیری از آن است.


وی ادامه داد: برخورد نامناسب با فرزندان در سنین کودکی افزایش گرایش آنها به ناهنجاری‌هایی نظیر اعتیاد در بزرگسالی را به دنبال دارد.


فرماندار بروجرد تاکید کرد: سرزنش کودکان از سوی والدین در صورت مشاهده عمل نامناسب آنها قطع روابط عاطفی زمینه‎ساز پرهیز کودکان از بیان مشکلات احتمالی آنان به والدین می‎شود.


پورقاسمیان به نقش تربیتی والدین و تأثیرگذاری آن در کاهش گرایش جوانان به رفتارهای پرخطر اشاره و تصریح کرد: در این میان نقش مسئولان در ایجاد فضایی امن و رفع مشکلاتی نظیر بیکاری در کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر بر کسی پوشیده نیست.


وی پیشگیری از به دام افتادن جوانان در دام اعتیاد را مهمتر از درمان آن دانست و یادآور شد: مادران در فرزندپروری و ایجاد فضایی آرام برای تربیت فرزندان نقش بسزایی ایفا می‌کنند.


فرماندار بروجرد با اشاره به آغاز هفته مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: فعالیت‌های پیشگیرانه و برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های پیشگیری از اعتیاد نباید تنها به این هفته اختصاص داشته باشد.


پورقاسمیان عنوان کرد: مسئولان شهرستان بروجرد خصوصا نیروی انتظامی همه توان خود را برای مبارزه با مواد مخدر و کاهش معضل اعتیاد در این شهرستان را به کار گرفته‌اند.


وی تاکید کرد: حرکت در جهت سالم سازی جامعه از معضل فراگیری همچون اعتیاد اقشار جامعه را از آسیب‌های اجتماعی، خانوادگی و فردی زیادی دور می‌کند.


لازم به ذکر است، نمایشگاه پیشگیری از رفتارهای پر خطر در یکی از مدارس شهرستان بروجرد با همکاری اداره آموزش و پروش این شهرستان برپا شده است.


گفتنی است، در پایان این مراسم فرماندار بروجرد طی بازدیدی از این مدرسه با مشکلات آن از نزدیک آشنا و مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان را ملزم به رفع آنها کرد.



انتهای پیام/پ


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.