معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: یک هزار و 74 میلیارد تومان اعتبار برای بیمه قالیبافان کشور نیاز است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مجتبی فیض‌الهی در افتتاح هشتمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف در قزوين گفت: تولید، ‌توسعه و افزایش مصرف فرش دستباف در داخل و خارج کشور، حمایت از بافندگان فرش و ارائه تسهیلات از جمله وظایف این مرکز است.

وی با اشاره به بیمه بافندگان فرش بیان کرد: یک هزار و 74 میلیارد تومان در راستای بیمه کردن آنها در کشور نیاز است که این موضوع را در قالب طرحی به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم و امیدواریم با تصویب این طرح از سوی نمایندگان بتوانیم مشکل بیمه آنها را برطرف کنیم.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران افزود: پرداخت 20 میلیون تومان وام به مصرف‌کنندگان در خرید از کالاهای ایرانی و اجرای طرح کارآفرین امید، با پرداخت 10 میلیون تومان تسهیلات به مصرف‌کنندگان از جمله طرح‌های مرکز فوق در افزایش خرید مصرف‌کنندگان از فرش دستباف ایرانی است.

این مسئول با اشاره به اینکه صادرات فرش دستبافت ایرانی بایستی به جایگاه واقعی خود برسد، اظهار کرد: در گذشته به دلیل مسائل سیاسی و تحریم‌های اقتصادی بازار آمریکا را از دست دادیم که احیای مجدد این بازار امروز در دستور کار مرکز یاد شده قرار گرفته است.

فیض‌الهی با بیان اینکه تبلیغات در فروش فرش دستبافت ایرانی تاثیر بسزایی دارد، بیان کرد: در آینده کمپین با کشورهای اروپایی ایجاد می‌کنیم تا بتوانیم بازارهای جدید را به بالقوه تبدیل کنیم.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران حضور تجار فرش ایرانی را در نمایشگاه‌های سراسری و خارج کشور ضروری دانست و گفت: با این حضور می‌توان فرش دستبافت را به مصرف‌کنندگان معرفی کرد تا با افزایش شناخت آن‌ها فروش این صنعت نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه فرش به عنوان ارزنده‌ترین و با ارزش‌ترین کالای فرهنگی است که از نیاکان به مردم امروز رسیده است، خاطرنشان کرد: این محصول در بین کالاهای صادراتی و مصرفی، جایگاه والایی دارد.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: فرش به دلیل سنتی و فرهنگی بودن و به خاطر اینکه در حوزه‌های اقتصادی، بهداشت و سلامت و زیبایی‌شناسی نقش بسزایی دارد، بایستی به آن، نگاه ویژه‌ای کرد تا به سمت رشد و تعالی حرکت کند.

این مسئول با اشاره به اینکه صنعت فرش در حوزه اقتصادی موجب اشتغالزایی و درآمدزایی می‌شود، عنوان کرد: این صنعت با کمترین سرمایه‌گذاری نسبت به محصولات دیگر می‌تواند تولید را رونق ببخشد و برای بیکاران، ایجاد اشتغال کند.

وی با بیان اینکه سال‌های گذشته فرش نخستین کالای صادرات غیرنفتی بوده است، ابراز کرد: این کالا بالاترین ارزش افزوده را دارد و تولیدکنندگان می‌توانند درآمد خوبی از آن به‌دست آورند.

معاون بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه فرش نماد فرهنگ ایرانی است، گفت: با صادرات این کالا و فروش آن به مصرف‌کنندگان در کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی می‌توان فرهنگ فوق را به مردم این کشورها انتقال داد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پيام/ت



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.