مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی کردستان از بسته شدن راه 80روستای استان در روز چهارشنبه براثر بارش برف سنگین خبر داد.

به گزارش خبر نگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  سنندج،محمد راشد مدرس گرجی گفت: براثر این بارش راه 80روستا در شهرستان های دیواندره، سقز و بیجار بسته شده و راهداران مشغول عملیات برف روبی هستند. 

او به استقرار بخش خصوصی در راه های روستایی استان برای برف روبی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در حین بارش بخش خصوصی مشغول عملیات برفروبی در جاده های روستایی بود تنها راه 80 روستا بسته شده است.
وی با اشاره به اینکه بارش برف اکنون نیز ادامه دارد گفت: در همه راه های اصلی و فرعی استان عملیات برفروبی صورت گرفته و هم اکنون نیز عملیات نمک پاشی و برفروبی در حال انجام است.
به گفته او همه راه های اصلی و فرعی استان اکنون باز است اما تردد در گردنه ها با رنجیرچرخ امکان پذیر است.
مدیر راهداری راه و شهرسازی کردستان در ادامه به آمادگی تیم های راهداری در سطح استان برای برف روبی اشاره کرد و گفت: بیش از ٣٠٠ دستگاه ماشین آلات راهداری و حدود ٤٠٠ نفر پرسنل راهدار در قالب ٣٧ اکیپ و ٣٠ راهدارخانه برای ارائه خدمت در راه های اصلی و فرعی در استان آمادگی دارند. 
مدرس گرجی اظهار کرد: همچنین حدود ٢٥٠ دستگاه ماشین آلات بخش خصوصی با ٣٠٠ نفر پرسنل و در قالب ٤٠ اکیپ برای خدمات رسانی در راه های روستایی آماده هستند. 
وی از مردم درخواست کرد با توجه به برودت هوا و کولاک و مه، از تردد غیر ضروری در ساعات شب در جاده ها خودداری کنند. 
او همچنین از مردم خواست برای اطلاع از وضعیت راه های استان با شماره تماس گویای ١٤١ تماس بگیرند.انتهای پیام/پ

برچسب ها: برف ، مسدود ، راهدری ، روستا ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.