قزوین ؛

ارزش تولیدات کشاورزی استان به 8 هزار میلیارد تومان رسید

ارزش تولیدات کشاورزی استان قزوین بالغ بر هشت هزار میلیاردتومان است که با جذب سرمایه های بیشتر می توانیم به توسعه این بخش کمک کنیم.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین ؛ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  گفت:بایدسرمایه‌گذاری مناسبی دراین بخش انجام شود وازبانک ها انتظارداریم برای مشارکت بیشتر ،سرمایه‌گذاری دربخش کشاورزی و اعطای تسهیلات با بهره‌برداران بیشترهمکاری کنند.

ابراهیمی پاک با اشاره به اعتبارات تخصیص داده‌ شده برای توسعه مکانیزاسیون وکشت محصولات زراعی و باغی برآمادگی این سازمان برای معرفی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات تأکید کردوگفت:نرخ تسهیلات بانکی  ۱۸ درصد وبا توجه به کمبود اعتبارات،این سازمان آماده همکاری بابهره‌برداران برای دریافت تسهیلات را دارد.

وی بیان کرد: از ۱۵۰ سم فروشی که درسطح استان فعالیت دارند بیش از ۵۰ درصد آنها غیرمجاز هستند که با پیگیری‌ از طریق مراجع قانونی درصدد برخورد با عاملین توزیع سم بدون مجوزهستیم واز کشاورزان درخواست می کنیم سم موردنیاز خود را از مراکز مورد تائید سازمان جهاد کشاورزی استان تهیه کنند.

ابراهیمی پاک اظهارداشت: اگر بخواهیم تولید را در واحد سطح افزایش دهیم باید از بذر مناسب و کود شیمیایی به‌اندازه کافی و مجاز استفاده کنیم لذا بهره برداری مناسب از کود، بذر و سم مجاز حدود ۳۵ درصد در افزایش راندمان تولید در واحد سطح تاثیر خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به وضعیت منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه با برداشت‌های غیرمنطقی و بیش‌از حد سالانه حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب داریم که با افزایش برداشت از منابع باید با نظارت و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز از این میزان برداشت جلوگیری کرد.

وی گفت: استفاده از روش‌های نوین آبیاری به‌ویژه قطره‌ای و موضعی نقش بسزایی درافزایش راندمان آب در مزرعه دارد که باید ازآب، خاک و منابع استفاده بهینه کرد تا بتوان امنیت غذایی و رونق اقتصادی کشور و همچنین توسعه پایدارکشاورزی را محقق کرد.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.