پور مهدی افزود:با وجود افزایش امکانات و تجهیزات و وضع جرایم متأسفانه تا کنون نتیجه ی مطلوبی در کاهش تصادفات و تلفات نگرفته ایم .
وی گفت : در کنار بحث فرهنگ سازی و برنامه های آموزشی تخلف باید هزینه های سنگین اجتماعی در پی داشته باشد در حالی که بازدارندگی مقررات ما نظیر میزان جرایم بسیار ضعیف است.
نایب رئیس کمیسیون اجرایی مدیریت حمل و نقل آذربایجان شرقی افزود:استفاده از ظرفیت اطلاع رسانی صدا و سیما ،لزوم پاسخگو بودن مدیران دستگاه های اجرایی ،استافاده از بحث های کارشناسانه و آسیب شناسی صداو سیما نیز از عوامل مؤثر در فرهنگ سازی است.
پور مهدی افزود:افزایش کلاس های آموزشی بویزه در مناطق روستایی،تقویت و افزایش نظارت و کنترل پلیس در راه های استان ،استفاده از توان بسیج برای آموزش مردمی ،افزایش میزان جرایم ،توقیف گواهینامه و خودرو های متخلف ،مؤاخذه ی مدیران دستگاههای دخیل درامر کاهش تصادفات و تلفات در صورت کوتاهی ،و همکاری بیمه ها برای ارائه ی راهکار در زمینه ی پیشگیری از بروز تصادفات از مصوبات این جلسه است.
اخلاقی مدیر کل راه و شهرسازی استان نیز گفت:برای اتخاذ راهکار مناسب در زمینه ی ارتقای ایمنی باید تا پایان بهمن ماه نقاط پرتصادف استان ،علل وقوع تصادفات و میزان تلفات با آمار و ارقام دقیق جمع آوری شده و به کمیسیون کشوری برای گرفتن تصمیمات عملی و اجرایی فرستاده شود.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی نیز گفت:در استان 137 نقطه ی پرتصادف شناسایی شده است و محور تبریز اهر با 79 فوتی در 9 ماهه ی امسال و محور بناب تبریز با 66 فوتی از محور های پرتصادف ماست.
سرهنگ ناموران افزود:توجه نکردن به جلو بویژه استفاده از تلفن همراه حین رانندگی ،سرعت زیاد ،رعایت نکردن حق تقدم ،خستگی و انحراف به چپ به ترتیب از مهمترین عوامل بروز تصادفات در استان است .
وی گفت:نصب دوربین سرعت سنج ثابت ،آموزش مردم مناطق روستایی و موتور سیکلت سواران و دهیاران ،و تعیین محلهای مناسب برای استقرار پلیس برای کنترل محورها در کاهش سوانح رانندگی مؤثر است.
نماینده ی هلال احمر نیز گفت:هم اکنون 23 پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای استان مستقر است که برای افزایش این پایگاه ها به 78 پایگاه برنامه ریزی کرده ایم.
معاون پیشگیری از جرایم دادگستری نیز گفت:بسیاری از تصادفات ناشی از مصرف مواد مخدر ،تلفن همراه و خشونت است که آموزش نقش مهمی در پیشگیری خواهد داشت.
مسعودی فر افزود:با تشکیل گروه های کارشناسی در سه حوزه ی انسان ،خودرو و جاده و آسیب شناسی و برنامه نویسی در هر حوزه شاهد کاهش حوادث خواهیم بود.