نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی نه دی را تقابل نظام مردمسالاری دینی با دموکراسی غرب عنوان و بر ضرورت داشتن بصیرت و صبر برای روشن شدن فتنه ها تاکید کرد.

9دی تقابل مردمسالاری دینی با لیبرال دموکراسی غربی بودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خراسان رضوی، دبیر سابق شورای امنیت ملی در مراسم گرامیداشت یوم الله 9 دی که به همت بسیج دانشجویی علوم پزشکی در تالار ابن سینا برگزار شد، گفت: 9 دی تقابل نظام مردمسالاری دینی با لیبرال دموکراسی غربی بود که با صبوری و بصیرت بخشی حقایق فتنه بر مردم روشن شد.

سعید جلیلی تقابل دموکراسی آمریکایی که ارزشی برای حق سیاسی، اقتصادی و حتی علمی مردم قائل نیست با مردمسالاری دینی را در فتنه 88 و 9 دی بارز خواند و گفت: مردمسالاری دینی نه تنها به حقوق ملت پایبند است، آن را تبیین و از آن دفاع می کند و اجازه ورود هیچگونه تردیدی به آن نمی دهد.

وی به چالش کشیده شدن لیبرال دموکراسی غرب توسط مردمسالاری دینی را در فتنه 88 بارز و برجسته توصیف و تاکید کرد: نظام مردمسالاری دینی نه تنها خود به پیروزی رسیده است بلکه در سالهای متمادی توانسته در برابر رژیم صهیونیستی مقابله کند و پیروزی های جنگ 22و 33 روزه را بدنبال داشته باشد.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) به چالش کشیده شدن دو پایه مشارکت و رقابت دموکراسی غربی در انتخابات سال 88 را علت فتنه گری دانست و تاکید کرد: اینکه اوباما در 20 خرداد 88 به رهبری نامه می نویسد نشاندهنده این است که فهمیده قدرتی در دنیا ظهور کرده است و بنا را بر نفوذ و تردید می گذارد.

هرکس در باورهای مردم تردید ایجاد کند فتنه گر است

جلیلی با بیان اینکه دشمن وقتی به ایجاد تردید متوسل می شود که با قدرت به پشت خیمه هایش رسیده باشی، گفت: در فتنه 88 نظام الگوی مردمسالاری دینی را ارائه کرده بود که مبتنی بر ولایت فقیه و پشتیبانی مردم شکل گرفته و ولی فقیه نیز حافظ آراء مردم است و رای مردم را وتو نمی کند.

وی به شیوه های ایجاد تردید اشاره و تصریح کرد: تردید از راه کتمان حقیقت، تحریف حقیقت، فراموشاندن حقایق و دست آوردها و آمیختن حق و باطل ایجاد می شود و منحصر به سخت افزار نیست.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی فتنه به معنای ایجاد تردید و پوشاندن حقیقت در عرصه های مختلف از جمله ایمان، آرمان، داشته های یک ملت و اتکا به درون و هر کس این تردید را ایجاد کند فتنه گر است.

جلیلی به بیان تفاوت فتنه با بحران پرداخت و افزود: لیبرال دموکراسی از هر وسیله ای برای حفظ بحران به سود منافع خود استفاده می کند اما رویکرد مردمسالاری دینی در فتنه ها روشن شدن حقایق است نه فقط توازن و ثبات شرایط.

ایمان رمز موفقیت در برابر دشمن است

وی ایمان ملت را عامل توفیق در برابر دشمن دانست و تصریح کرد: ایمان به هدف، روش، اصول، داشته ها و توانایی ها تضمین کننده موفقیت در برابر دشمن است.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) فراموش کردن نعمت انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی که ایجاد کننده اقتدار امروز است سبب می شود مشمول هشدارهای قرانی شویم و اگر کفران نعمت کردیم به ذلت دچار می شویم، زیرا سنت الهی است.

جلیلی فتنه 88 را ازین جهت دارای اهمیت برشمرد که مساله دشمن 22 خرداد نبود، 22 بهمن 57 بود و اینکه نتوانسته بود سالها مقابل این حرکت الهی بایستد و فرصت سال88 فرصت مغتنمی بود تا از طریق چهره های درون نظام حرفهای خودش را بیان کند و تردید را نه بوسیله خارج نشینان، که از زبان عناصر نظام القا کند.

گزینه نظامی اولین گزینه دشمن در مقابله با حقیقت است

وی با تاکید بر اینکه دشمن در خصومت ورزی منطق زور دارد و اهل صبر و حوصله نیست، افزود: با استناد به آیات قران اولین گزینه دشمن در مقابله با حرکات حقیقت طلبانه گزینه نظامی است تا صورت مساله را پاک کند.

رئیس سابق تیم هسته ای کشورمان رمز موفقیت نظام را درک فتنه ها و راه مقابله با فتنه ها را نشان دادن حقایق عنوان و تصریح کرد: مبنای قدرت ما ایمان مردم است و اگر نظام در برخورد با عوامل فتنه گر صبوری کرد به این دلیل است تا مردم با حقایق آشنا شوند و حقیقت به گونه ای روشن شود که فتنه گر توسط خود مردم محاکمه و محکوم شود.

جلیلی مصداق اصلی "ولا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر" را مقام معظم رهبری دانست و امنیت پایدار نظام را در ایمان مردم و عدالت برشمرد.

وی به استمرار فتنه و تردید از سوی دشمنان اشاره کرد و گفت: نباید مفاهیم خاص مثل نفاق را در مصادیق خاص مثل منافقین محصور کنیم زیرا در اینصورت حاشیه امنی برای آنهایی ایجاد می شود که نفاق می‌ورزند اما در ظاهر جزو منافقین نیستند.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با اشاره به خاطرات نهم و دهم دیماه سال 57 در مشهد، انقلاب اسلامی را نشانگر یک حرکت بزرگ در تاریخ منطقه، کشور و اسلام دانست و تاکید کرد: ملتی که دعوت خدا و پیامبرش را اجابت کردند، حقیقتا حیات جدیدی پیدا کردند.

انقلاب اسلامی شجره طیبه ای است که هر روز پرثمرتر می شود

جلیلی با اشاره به اذعان دشمنان و ناظران بین المللی بر موفقیت و پیروزی این حرکت عظیم الهی، تصریح کرد: این میزان توجهات به جمهوری اسلامی ایران و اقدامات خصمانه علیه یک ملت به این معنی است که یک شجره طیبه در ایران شکل گرفته که اصلش ثابت است و باوجود همه کارشکنی ها و دشمنی ها گسترش یافته و تکثیر شده و روز به روز پرثمرتر و موفقتر می شود.

وی جنس مقابله با چنین حرکتی را همجنس مقابله با حرکت پیامبران الهی توصیف و تاکید کرد: شیاطین و دشمنان برای مقابله با این حرکت و در برابر آرمانها و دستیابی آنها به اهداف بزرگ ملت هرآنچه در توان دارند استفاده می کنند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه در سالهای اولیه انقلاب در خیابانهای مشهد و دانشگاه گروهکهای الحادی و پیکاری از طریق جنگ نرم و توزیع کتاب در مقابل انقلاب صف کشیده بودند، گفت: مقابله دشمن از نخستین روزهای پس از انقلاب یک مقابله سخت افزاری، نرم افزاری توامان بود و پس از آن نیز به جنگ سخت و نظامی روی آوردند.

جلیلی به استراتژی امنیت ملی آمریکا در سال 2015 که به امضای اوباما رسیده است، اشاره کرد و گفت: آمریکا در این سند رهبری جهان در یک قرن آینده را از آن خود دانسته و به صراحت گفته است برای دستیابی به این موضع از هیچ تلاشی حتی راه اندازی جنگ ولو با سلاح هسته ای فروگذار نخواهد کرد.

وی به مقابله دشمن در دهه دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: از اواخر دهه اول انقلاب ملتی که توانسته بود با اتکا به نیروی ایمان تمام موانع را از پیش پای خود بردارد با ایجاد تردید در ایمان و اخلال در آن روبرو شد؛ مساله ای که با درک صحیح دشمن از این شرایط بوجود آمد که اگر نسبت به قدرت و آرمان خویش ملتی تردید کند، نمی تواند بجنگد.

خطر نفوذ از ابتدای انقلاب وجود داشت

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی به دقت امام در رصد مسائل و شدت مقابله ایشان با تردیدها اشاره و تصریح کرد: امام فهمید خطر تردید همان خطری است که دشمن می خواهد از طریق آن وارد شود، شبهه وارد کند و در میان افرادی از درون نظام نفوذ کند حتی در قائم مقام رهبری!

جلیلی بیانات امام در منشور روحانیت و تاکید ایشان بر عدم ندامت از جنگ ولو به اندازه یک لحظه را نشان از این بصیرت دانست و گفت: پس از تصویب قطعنامه 598 تا زمان رحلت امام ایشان بارها بر آرمانهای انقلاب، ترسیم آرمانهای بلند، و علت موفقیت مردم و تفکر بسیجی تاکید کردند و نسبت به خطر نفوذی ها و کسانی که ایجاد تردید می کردند، هشدار دادند.

وی خالی کردن مفاهیم اصلی و باورها و جایگزینی با ضد آن را از تلاشهای دشمن در دهه دوم انقلاب برشمرد و افزود: ترویج اشرافی گری و مانور تجمل بجای ساده زیستی و همراهی با مردم، ترویج توسعه ولو به قیمت از بین رفتن بخشی از جامعه بجای تاکید بر عدالت، سبب شد رهبری در سال 70 مساله شبیخون فرهنگی را بیان کنند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) فتنه 78 را نمونه دیگری از ایجاد تردید در باورهای مردم دانست و نسبت به تغییر تفکر بخشی از جامعه درباره بسیج و بسیجی در آن دوران ابراز تاسف کرد و گفت: چه شد مردمی که ده سال اسوه های ایثار را بر دوش خود تشییع می کردند، شعار "بسیجی دیگر اثر ندارد" سر دادند؟

جلیلی با اذعان به اینکه کسی نمی توانست این مساله را انکار کند که عزت ایران مبتنی بر قدرت بسیجی و تفکر بسیجی بود، به هشدارهای قران در اینباره اشاره کرد و گفت: خداوند بارها هشدار داده است که مراقب باشید آنچه بر سر ادیان گذشته آمد، تکرار نشود.

وی به تاسیس170 شبکه تلویزیونی مختص مردم ایران اشاره و تاکید کرد: این شبکه ها جز با هدف ایجاد تردید در باورهای ملت ایران تاسیس شده اند؟

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.