مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: برگزاری کارگاههای آموزشی بررسی آراء مراجع حل اختلاف باعث آشنایی کارگران و کارفرمایان با حق و حقوقشان است و مانع تضییع بیت المال و زمان می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،از مشهد،احمدی درهمایش بررسی آراء مراجع حل اختلاف افزود: بعد از تشخیص اختلاف بین کارگر و کارفرما مرجع نهایی رسیدگی به پرونده های اختلافات کارگران و کارفرمایان دیوان عدالت اداری است .

وی تصریح کرد:کارگران و کارفرمایانی که از نحوه رسیدگی به اختلافاتشان در شوراهای حل اختلاف ناراضی هستند به دیوان عدالت اداری مراجعه می کنند

مدیر کل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: نحوه انشای رای در مراجع حل اختلاف و استنادات مورد نیاز برای انشاء آراء در این کارگاه آموزشی مورد بررسی قرار می گیرد.

احمدی گفت: باید توجه بیشتری به مقوله شکایت های ارباب رجوع در دیوان عدالت اداری شود و امیدواریم با آشنایی کارگران و کارفرمایان با نحوه رسیدگی و انشای رای در مراجع حل اختلاف و آشنایی با حق و حقوقشان بتوانیم شاهد کاهش پرونده ها در دیوان عدالت اداری باشیم.

دبیر کل کانون انجمن های اسلامی کارگران ایران در این همایش گفت: برای حل اختلاف میان کارگر و کارفرما مراجع حل اختلاف پیش بینی شده است و بعد از تشخیص اختلاف میان کارگر و کارفرما اظهارات طرفین شنیده می شود و بعد از بررسی و رای صادر می شود که درصورت اعتراض کارگر یا کارفرما اخرین مرجع رسیدگی کننده به اختلاف کارگر و کارفرما دیوان عدالت ادرای است.

هادی ابوی افزود: دیوان عدالت اداری که مقرآن تهران است برای رسیدگی به آراء صادر شده مراجع حل اختلاف زمان طولانی صرف می شود که کار گران و کارفرمایان اختلاف شان را به دیوان ارجاع می دهند و با توجه به ساختار کوچک دیوان پروسه رسیدگی طول خواهد کشید و پرونده های دیوان بی جهت زیاد می شود.

وی با اشاره به این که برای جلوگیری از افزایش پرونده های دیوان این کارگاه آموزشی را برای آشنایی هر چه بیشتر کارگران و کارفرمایان ایجاد کردیم ، اد امه داد: این کارگاه آموزشی اولین بار است که با هماهنگی رئیس کمیسیون کارو تامین اجتماعی و دیوان عدالت اداری برگزار شده است.

دبیر کل کانون انجمن های اسلامی کارگران ایران تصریح کرد در این همایش که 250 نماینده از مراجع شورای حل اختلاف اعم از کارمندان دولت، کارگران و کارفرمایان دعوت شدند وکسانی هستند که در صدور آراء دعاوی کارگری و کارفرمایی دخیل هستند و بسیار حائز اهمیت است که آراء مبتنی بر قانون صادر شود و پرونده ها بی جهت به دیوان ارسال نشود تا هم بیت المال و زمان زیادی هدر نشود.

ابوی اشاره کرد: برای سالهای آینده نیز انشالله این کارگاه ها را برگزار خواهیم کرد تا هم در زمینه آموزش کارگران و کارفرمایان نسبت به حق و حقوق شان آگاه شوند و بتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند و هم شاهد کاهش ورود پرونده ها به دیوان عدالت اداری باشیم.


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.