کشف هنرمندان گمنام و کمک به رفع مهجور بودن هنرمندان جوان، از اهداف مسابقه «ویس» است.

حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مدتی است که یک مسابقه در حال جمع‌آوری آثار هنری از علاقه‌مندان و توانمندان عرصه نقاشی در سراسر ایران بود.

مسابقه طراحی و نقاشی «ویس»

روناک فرهنگیان دبیر اجرایی این مسابقه در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این خصوص گفت: در حال حاضر آثار ارسالی داوری شده‌اند و در حال تطبیق عکس با خود اثر هستند.

وی راجع به هدف از برگزاری و شکل‌گیری این مسابقه، عنوان کرد: مسابقه «ویس» برای شناسایی هنرمندان گمنام و جوان در سراسر ایران بوده است، چرا که هنرمندان ایرانی واقعا مهجور هستند، به خصوص کسانی که اسم و رسمی ندارند و این برنامه هم به نیت کمک و مطرح کردن آنها شکل گرفته است.

فرهنگیان همچنین در خصوص داوران این مسابقه تصریح کرد: در این مرحله ما سعی کردیم تا داورانی را انتخاب کنیم که اکثر قالب‌های موجود در آثار دیده شوند و در واقع یک سلیقه خاص اعمال نشود. به همین جهت از هنرمندان و اساتیدی چون رامین مهدی‌نژاد (نقاش و عضو هیئت علمی دانشگاه)، دیرک اوسترلو (مدیر گالری فونیکس از کلن آلمان) که وی هم عضو هیئت علمی دانشگاه هنر است، دعوت کردیم.

وی درباره علت انتخاب داور آلمانی اظهار کرد: ما می‌خواستیم اینجا کاری انجام دهیم تا به نوعی به فضاهای بین‌المللی نزدیک شویم و در واقع راهی برای ارائه کارهایمان به نقاط مختلف دنیا بیابیم و این فرصتی است که با آمدن اوسترلو تا حد ممکن ایجاد می‌شود، علاوه بر این همانطور که ذکر شد، تنوع داوران به علت پوشش دادن تنوع کارهاست.

فرهنگیان علت انتخاب عنوان «ویس» را این طور بیان کرد: گروه‌ ما در ابتدا توسط چندین تن از بانوان هنرمند تشکیل شد و ما نام «ویس» را برگرفته از داستان «ویس و رامین»، انتخاب کردیم.

وی در ادامه با اشاره به سختی قضاوت و مشکلات انتخاب آثار به صورت اینترنتی بیان کرد: انتخاب اینترنتی کارها این سختی و شبهه را دارد که بعضی موارد اصل کار با عکس آن بسیار متفاوت و بهتر یا بدتراست؛ اما مزیت آن این است که باعث می‌شوند هنرمندان بتوانند از نقاط مختلف در این طور برنامه‌ها شرکت کنند.

دبیر اجرایی این برنامه در پایان خاطرنشان کرد: بعداز دریافت کامل آثار تا 9 دی، از جمعه 11 دی در نگارخانه «صدرنگ» نمایشگاهی از این آثار برگزار و به منتخبین جوایزی اهدا می‌شود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار