کرمان؛

پیشرفت قابل توجه پروژه احداث بزرگترین اکو پارک طبیعی جنوب شرق کشور

شهردار منطقه یک کرمان گفت: ساخت این اکو پارک با تلاش بی وقفه مدیریت و نیروهای واحد کادر امانی شهرداری، در محیطی به مساحت 42 هزار متر مربع در حال احداث است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از کرمان ؛ مهندس علی سعیدی با بیان اینکه اکوپارک محیطی است تفریحی که در آن مسائل زیست محیطی همراه با آموزش عمومی و ارتقاء فرهنگ حفظ و استفاده صحیح از محيط زيست صورت می‌گیرد، افزود: اکوپارک با دارا بودن جدیدترین امکانات، قادر به نگهداری از محیط زیست طبیعی است.

وی افزود: با توجه به توسعه فضاهای شهری و رشد جمعیت، مشکلات زيست محيطي و افزايش مصرف و توليد انواع زباله و پسماندهای خانگي و صنعتی، طراحی و اجرای اکوپارک اقدامی ضروری و حیاتی است.

سعیدی خاطرنشان کرد: اکوپارک‌ها نقشی اساسی در کاهش تخریب محیط زیست، افزایش آگاهی‌های مردمی و ارتقای شاخص‌های تاثیرگذار بر محیطی که در آن زندگی می‌کنیم و در مقیاس وسیع‌تر کره خاکی ایفا می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به رشد روز افزون جمعیت و افزایش توان بالقوه حضور انسان در محیط طبیعی می‌توان این گونه اذعان کرد که بدون وجود برنامه ریزی های عملکردی مناسب، نوین و بر پایه دانش زیستی و علمی، نمی‌توان انتظار دستیابی به توسعه پایدار را در ذهن پرورانید، چرا که توسعه نیازمند برنامه‌ریزی، عملکرد مناسب، پیش بینی نتایج و در نهایت جمع بندی آن دارد.

سعیدی یادآور شد: در راستاي موارد ذكر شدهو به منظور مطالعه و تدوين ضوابط طراحي اكوپارك، ضلع غربی قلعه دختر در مجاورت پارک شهر و بوستان انقلاب شهر کرمان انتخاب و عملیات احداث آن مجموعه اجرایی شده است.

وی سرعت عملیات احداث این مجموعه را قابل ملاحظه عنوان کرد و گفت:ساخت اکوپارک با تلاش بی وقفه مدیریت و نیروهای واحد کادر امانی شهرداری، در محیطی به مساحت 42 هزار متر مربع در حال احداث است.

سعیدی با تاکید بر اینکه هدف از احداث این مجموعه بهبود حفاظت از محیط زیست و ارتقای تجربه های آموزشی است، اظهار امیدواری کرد: با اتمام این مجموعه گامی اساسی برای توسعه و عمران بخشی از شهر کرمان برداشته شود.

انتهای پیام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: اکوپارک ، احداث ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.