از 65 فعال عرصه سواد آموزی در شهرستان بجنورد تجلیل شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از بجنورد، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در همایش هفته سواد آموزی که در کانون ریحانه برگزار شد، گفت : دو هزار و 796 ولی بی سواد دانش آموزان در شهرستان بجنورد شناسایی شد که در سال گذشته هزار و 100نفر زیر پوشش برنامه سواد آموزی قرار گرفتند.

مودی با بیان اینکه هم اکنون اولویت این اداره با سواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان است، افزود: با باسواد شدن اولیای دانش آموزان کمک شایانی به آموزش می شود.

وی با اشاره به اینکه طبق سرشماری سال 90 ، 16 هزار و 440 نفر بی سواد در شهرستان بجنورد شناسایی شدند، گفت:طبق برآوردهای انجام شده در سال 90 الی 94 ، 8 هزارو 893 نفر باسواد و از این تعداد هم اکنون پنج هزار بی سواد وجود دارد.

رئیس اداره سوادآموزی شهرستان بجنوردگفت: درصد باسوادی در شهرستان بجنورد براساس آخرین سرشماری 91.5 درصد اعلام شده بود اما در حال حاضر این میزان به 95درصد رسیده است.

لنگری با بیان اینکه از سال گذشته گروه هدف 10 تا 49 سال را با اولویت اولیای بی سواد دانش آموزان قرار داده ایم ، گفت: موفقیت در سوادآموزی نیازمند همکاری و توجه بیشتر همه دستگاه های اجرایی است.

رئیس اداره سوادآموزی شهرستان بجنورد مهمترین کار در آموزش و پرورش افزود:بر اساس برنامه قرار است با انجام فعالیت‌های سوادآموزی، بی‌سوادی تا سال 96 در شهرستان ریشه‌کن شود.

لنگری اجرای طرح‌های سوادآموزی در شهرستان بجنورد را با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی و زندان اعلام کرد.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.