مدیرمنابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: فرآیند آموزش در شرکت گاز باید بازنگری شود تا یک سیستم مدون، هدف‌دار برای تعیین نیازهای آموزشی داشته باشیم.

مهدی مقیمی ابیانه، مدیرمنابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مدیریت منابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: باتوجه به اینکه اقتصاد مبتنی بر دانش، اساس رقابت پذیری است وجود مدیران دانش مدار و فهیم به عنوان عامل اصلی پیشرفت و بهره وری به حساب می آیند.

بر این اساس، در سازمان برای افزایش بهر ه‌وری نیاز به شرایط متعددی است که رکن تعیین کننده آن، عامل انسانی است.

وی تصریح کرد: به صورت کلی، مدیریت منابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران واحدهای مختلفی از جمله، برنامه ریزی، تامین و آموزش نیروی انسانی، امور کارکنان، خدمات اداری و اجتماعی و روابط کار و مددکاری اجتماعی و ... را شامل می‌شود.

ابیانه افزود: یکی از وظایف اصلی مدیران، پرداختن به رضایت همکاران و تقویت انگیزه و دادن روحیه بالا به آنها است که برای این کار باید در بخشهای مختلف، قدم های موثری برداشته شود که از جمله فعالیتهایی که باید انجام شود، ارائه آموزش است.

مدیرمنابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: باید سیر تکامل فرآیند آموزش در شرکت را مورد توجه قرار دهیم و برای این کار نیز باید یک سیستم مدون، هدف دار و یکپارچه برای تعیین نیازهای آموزشی به عنوان زیرساختار انجام دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا برای اینکه یک فعالیت اصولی انجام دهیم، فرآیند استاندارد آموزشی را با همکاری واحدهای ستادی؛ برنامه ریزی و طراحی کرده ایم که در این ارتباط با توجه به اهمیت سمت‌های فنی، بیش از 78 سمت مهندسی، HSE و بازرسی فنی را استاندارد و کلیه آن ها را به تصویب خواهی در شرکت ملی گاز ایران رسانده ایم و توسط واحد امور ساختار تمام آن ها در سیستم جامع تغذیه شده اند.

ابیانه تصریح کرد: مابقی سمت‌های فنی ( 28 سمت) را برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا پایان سال استاندارد کنیم. از سوی دیگر، سمت‌های غیر فنی نیز با برنامه‌ریزی واحد آموزش شرکت ملی گاز ایران مقرر شده است تا پایان سال نهایی شود بر همین اساس امیدواریم تا پایان سال 94 کلیه سمت‌های سازمانی دارای استاندار آموزشی شود.

مدیرمنابع انسانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران افزود: برای تسهیل در فرآیندهای آموزشی با کمک نرم افزار ایده که در آن اطلاعات آموزشی کلیه افراد از ابتدا تغذیه شده است می‌توانیم با هدف تکمیل و یکپارچه‌سازی فرآیند آموزشی تمام موارد را از مرحله اطلاع رسانی، نیازسنجی تا سنجش اثربخشی و... عملی سازیم.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

برچسب ها: گاز ، منابع ، آموزش ، مهندسی ، توسعه ، خدمات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار