رئيس پليس فتا استان گلستان در خصوص سايت‌هاي همسريابي و كلاهبرداري و سوء استفاده‌ از شهروندان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ"حبیب‌الله رجبلی" رئيس پليس فتا استان گلستان اظهار داشت: اینترنتی شدن روابط اجتماعی در جامعه امروز ایران بیان کننده این واقعیت است که گپ‌وگفت ها و مراودات دوستانه در دنیای مجازی  به طرز ناباورانه ای در حال تبدیل شدن به فرهنگی پذیرفته شده است كه در این زمینه سایت‌هایی تحت عناوین مختلف از جمله همسریابی و دوست‌یابی فعالیت می کنند.

وی افزود: ازدواج های اینترنتی و سایت‌های همسریابی مشکلی بزرگ برای خانواده ها و فرزندان آنها در فضای مجازی محسوب می‌شوند.

این مقام انتظامی تصریح كرد: این گونه فعالیت‌ها موقعیتی سوء، برای انجام انواع کلاهبرداری‌ها، مزاحمت‌ها و هتک حرمت و حیثیت هموطنان از طریق فریب و دسترسی به اطلاعات شخصی و خانوادگی آنان و نقض حریم خصوصی افراد بویژه بانوان فراهم می سازد.

سرهنگ رجبلی به دلیل اهمیت این موضوع و خطری كه كلیه شهروندان را تهدید می‌كند، به كاربران اینترنت توصیه كرد: از اعتماد به افراد غریبه در شبكه‌‌های اجتماعی خودداری كنند و دقت داشته باشند افرادی كه در این گونه سایت ها فعالیت می كنند ممكن است همان شخصیتی نباشند كه خود را معرفی می‌كنند و متناسب با خواسته شما خود را معرفی كرده باشند.

رئیس پلیس فتا گلستان ادامه داد: جهت انجام امر خیر همچون ازدواج بهتر است در دنیای واقعی به دنبال همسر آینده برای خود باشند نه فضای مجازی كه آسیب‌های جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

وی اضافه كرد: هیچ گونه سایت همسریابی در كشور به جز سایت همسرگزینی یا همسان‌گزینی مربوط به موسسه تبیان  مجوز فعالیت ندارد و كاربران تحت هیچ شرایطی اطلاعات شخصی و خصوصی خود و خانواده را در اختیار افراد غریبه قرار ندهند.

سرهنگ رجبلی خاطرنشان كرد: كاربران دقت داشته باشند با توجه به اینکه برای عضویت ویژه در این سایت‌ها نیاز به واریز پول به حساب مدیران سایت‌ها می باشد، در بیشتر مواقع مدیران به تعهدات خود در قبال کاربران عمل نکرده و پول واریز شده آنان را به سرقت می‌برند.


منبع: پلیس فتا

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.