در راستای طرح احیا و تعادل بخشی آبهای زیرزمینی، طرح ملي دانش آموزي نجات آب با هدف آگاه سازی دانش آموزان در زمینه بحران آب در استان فارس اجرا می شود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از شیراز؛ در جلسه اي با حضور مديرعامل شركت آب منطقه اي فارس و آذري مدير كل آموزش و پرورش استان نحوه اجراي طرح ملی داناب و انعقاد تفاهم نامه میان شركت آب منطقه اي و آموزش و پرورش استان بررسی شد.
حمیدرضا دهقانی ضمن اشاره به اینکه نگراني درخصوص وضعيت منابع آب كشور بسيار جدي است بر ضرورت آگاه سازي نسل بعد با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب تاکید کرد.
مدیرعامل آب منطقه ای فارس با بیان اینکه این طرح با هدف آموزش و ارتقاء آگاهي عمومي دانش آموزان مقطع اول متوسطه در زمينه مسائل و چالش هاي آب كشور اجرا می شود افزود: طرح ملي داناب یک طرح ملي است كه با همكاري ادارات كل آموزش و پرورش در سطح ملي و با تكيه بر مباني علمي و به طور يكسان و هماهنگ در تمامي نقاط كشور اجرا مي شود.
وی مهم ترين هدف از اجراي اين طرح را آگاه سازي دانش آموزان در خصوص بحران آب و ضرورت صرفه جوئي در مصرف آب عنوان کرد و افزود: انتقال مسائل و چالش های بخش آب از طريق دانش آموزان به خانواده ها و اولياي آنان و توجه آنها به مسأله كمبود آب از دیگر اهداف این طرح است که با نظام عمومي هفت گانه آموزشي، مستندسازي و گزارش دهي در مدارس اجرا مي شود.
دهقانی اجراي طرح داناب را در آگاهي بخشي و تغيير نگرش و ارزش هاي گروههاي مخاطب نسبت به مقوله آب موثر دانست و ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح، منابع آبهای زیرزمینی احیا و تعادل میان منابع آب موجود و مصرف آنها برقرار شود.

انتهای پیام/پ

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.