تجمع بزرگ مردمی-دانشجویی در اعتراض به اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه توسط حکومت آل سعود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب وتشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تجمع بزرگ مردمی-دانشجویی در اعتراض به اعدام شیخ نمر روحانی برجسته شیعه توسط حکومت آل سعوداز دقایقی پیش بصورت همزمان در میدان فلسطین تهران و همچنین مقابل سفارت عربستان آغاز شد.

پناهیان: دولت موضع قاطعی در برابر آل سعود اتخاذ کند

حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان با حضور در این مراسم با اشاره به جنایت سعودی‌ها در به شهادت رساندن آیت‌الله نمر گفت: آل‌سعود نوکر و ذلیل استکبار است.

وی ادامه داد: عربستان سعودی از شدت حقارت و ذلت فاجعه منا را رقم زده و بیش از 7 هزار نفر از مسلمانان را قربانی کرد.

پناهیان با بیان اینکه ما از دولتمردانمان می‌خواهیم موضع‌گیری قاطعانه‌ای در برابر آل سعود داشته باشند، گفت: آل سعود جنایتی را مرتکب شد که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل به او دیکته کرده‌ بودند.

پناهیان با اشاره به حمایت آل‌سعود از داعش و کشتار مردم بی‌گناه در یمن و بحرین گفت: آل‌سعود پای جاسوسان و جنایتکاران آمریکایی را به بحرین باز کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا در جنایات منطقه غرب آسیا نقش مهمی دارد و امکان ندارد تا زمانی که انتقام خون شهدایمان را بگیریم دست از مبارزه برداریم.

برافراشته پرچم هیهات من الذله در میدان فلسطین

در این تجمع پرچم‌های "یا قائم آل محمد(عج)" و "هیهات من الذله" برافراشته شد و مردم یکصدا شعارهای "مرگ بر آمریکا" ، " مرگ بر اسرائیل"،‌"مرگ بر آل سعود خائن" و " مرگ بر منافق" سر دادند.

همچنین پرچم آمریکا و اسرائیل توسط تجمع کنندگان در میدان فلسطین لگدمال شده و سپس به آتش کشیده شد.


وزیر سابق ارشاد: خون به ناحق ریخته شیخ نمر، بنیان آل سعود را برمی‌چیند

سیدمحمد حسینی وریر سابق ارشاد در حاشیه این تجمع گفت: آل سعود جنایات زیادی انجام داده که اعدام آیت الله نمر هم یکی از جنایات آنها است.

وی افزود: ان شاالله خون به ناحق ریخته شده شیخ نمر بنیان آل سعود را برچیده خواهد کرد.

حسینی تصریح کرد: همه شیعیان جهان از این اقدام شنیع عربستان عزادار هستند، علاوه بر کشورمان در پاکستان،عراق و هند نیز اینگونه تجمع ها برپا  شده است لذا  باید به گونه ‌ای این جنایات محکوم شود که تکرارپذیر نباشد.

بر اساس این گزارش، معترضین تهرانی با حضور در مقابل سفارت عربستان نیز خشم خود را از اقدام اخیر رژیم آل سعود در اعدام شیخ نمر اعلام کردند.

معترضین در این تجمع از شعارهای "مرگ بر آل‌سعود"، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر آمریکا"، "سفارت وهابی تعطیل باید گردد" و "اسلام آمریکایی نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم" استفاده کردند.

سردار ساجدی‌نیا با حضور در این تجمع معترضین را به آرامش هر چه بیشتر دعوت کرد.


آل سعود با اقدامات اختلاف انگیز می‌خواهد به بدنه اسلام صدمه وارد کند

در پایان تجمع خودجوش مردمی مقابل سفارت عربستان بیانیه‌ای به شرح زیر قرائت شد:


انا الله و انا الیه راجعون

شهادت هنر مردان خداست، شیعه همچنان پس از قرن‌ها مظلوم است هنوز جامعه اسلام و شیعیان داغدار حوادث دردناک در زاریا و کشته شدن هزاران نفر از محبین اهل بیت و تجاوز به عالم بزرگ شیعی علامه ابراهیم زکزاکی و خانواده ایشان بودیم که دیروز خبر شهادت عالمی دیگر از جهان تشییع آیت نمر را به دست حکومت سفاک و کودک کش آل سعود شنیدیم و غم‌های ما دو چندان شد.

ای شیخ بزرگوار شهادتت گواری وجودتان باد و عرض تسلیت به پیشگاه امام عصر و امام خامنه‌ای و خانواده ایشان داریم.

امروز حکومت خبیث آل سعود با اقدامات اختلاف انگیز می‌خواهد به بدنه اسلام صدمه وارد کند اما ما امت اسلامی همیشه بیداری هستیم و بیدار خواهیم ماند تا نگذاریم شما و اربابتان غلطی انجام دهید حکومت ظلم شما را محکوم به نابودی است و از این پس خود را از آل سقوط بدانید نه آل سعود.

شکی نیست که امروز جبهه تکفیری صهیونیستی که با حمایت شما و اربابناتان اداره می‌شود سیلی محکمی از جبهه‌های مقاومت و رزمندگان اسلام خورده است و عملا در صحنه دچار اضمحلال و سردرگمی شده‌اید چنانچه فرماندهانتان یکی پس از دیگری به درک واصل می‌شود و راهی به جز این ندارید که انتقام کشته شدگان خود را بگیرید و مردم مظلوم و بی‌دفاع را بدون هیچ جرمی بکشید تا کمی از کینه و خشم خود را فروکش کنید اما شک نکنید این آتش خشم و کینه به زودی خود شما را به آتش خواهد کشید.

امروز فرزندان خمینی و پیروان اهل بیت در سراسر این جهان هند بحرین پاکستان و افغانستان، لیبی، مصر، یمن، عراق، لبینان، سوریه نیجریه و حتی در قلب آمریکا و اروپا سر از خاک بیرون کشیدند و در مقابل ظلم قد عمل کردند و در مقابل طاغوتی چون شما ایستادند شما با این حرکت خواستید مخالفت خود در عربستان بفهمانید که هر کس در مقابل شما باشد نابود می‌شود اما انگار فراموش کردید شیعیان در هر نقطه پیرو امام حسین هستند و از دادن جان باکی ندارند امروز مردم عربستان با شوق بیشتری به مبارزه و جهاد ادامه خواهند داد تا انتقام خون‌های ریخته شده را از حکومت آل سعود بگیرند چرا که امام فرمود بکشید ما را ملت ما بیدار می‌شود و‌‌ همان ندایی را سر می‌دهند که رهبر آزادگان سر داد.

 هیهات من الذله جهان امروز بیش از هر وقت دیگری طعم تلخ ظلم را می‌کشد ما امروز از دولتمان می‌خواهیم که اقدامات متقابل صریحی را در مقابل این گونه از رفتار‌ها نشان دهد چرا که چشم امید ما مظلومان انقلاب است و سیلی محکمی به گوش ان‌ها بزند که مردم همیشه عاشق ولایت هستند و پشت سر مقاومت خواهند ایستاد تا روزی که صاحب این انقلاب ظهور کند و در رکاب ایشان جانفشانی کنند.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۳ دی ۱۳۹۴
خدا لعنت کند آل سعود و مریدان و فاسدین را
آخرین اخبار