کتاب «مسافر ملکوت» زندگی‌نامه و خاطرات طلبه و دانشجوی شهید علی‌عباس حسین‌پور در خرم آباد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ کتاب «مسافر ملکوت» زندگی‌نامه و خاطرات طلبه و دانشجوی شهید علی‌عباس حسین‌پور، با حضور معاون فرهنگی سپاه استان لرستان، مسئول بسیج طلاب استان، و هم‌رزم شهید حسین‌پور و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و جوانان در «پاتوق کتاب» شهرستان خرم‌آباد رونمایی شد.

شهید علی‌عباس حسین‌پور از شهدای طلبه و دانشجوی لرستان است که در سال ١٣٤٥ در خرم‌آباد متولد شد.

وی دانش‌آموز سال سوم دبیرستان بود که برای ادای تکلیف عازم جبهه شد و در نخستین مأموریت خود در تاریخ ٣٠ بهمن ١٣٦١ در خرمشهر مجروح شد و با آغاز عملیات خیبر دوباره به خط مقدم طلائیه رفت و برای بار دوم مجروح شد.

شهید علی‌عباس حسین‌پور به‌عنوان غواص و خط‌شکن در عملیات والفجر ٨ شرکت کرد و در غروب ٢٣ بهمن ١٣٦٤ در فاو، در حال وضو گرفتن بود که از ناحیه گلو مورد اصابت ترکش بمب شیمیایی قرار گرفت و به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید علی‌عباس حسین‌پور باید به زادگاهش لرستان می‌آمد اما به‌اشتباه پیکرش بعد از شهادت به مشهد منتقل می‌شود و به‌عنوان نخستین شهید دانشگاه علوم اسلامی رضوی توسط هم‌دانشگاهیانش در حرم امام رضا(ع) طواف داده می‌شود.

بعداز انتقال پیکر شهید به مشهد و طواف حرم امام رضا(ع)، متوجه می‌شوند که شهید اهل مشهد نیست و فقط اعزامی از مشهد است و با خرم‌آباد تماس می‌گیرند و پیکر شهید سه روز بعد وارد خرم‌آباد می‌شود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.