در اولین جلسه کمیته آموزش و تحقیقات فدراسیون وزنه برداری رییس فدراسیون وزنه برداری به اعضای این کمیته دستور داد تا با جدیت بدنبال راه اندازی دانشکده تخصصی وزنه برداری در سال آینده باشید.

تاسیس دانشکده تخصصی وزنه برداری در دستورکار قرار گرفتبه گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،از آنجا که در سال های گذشته، وزنه برداری کشور با عدم مدیریت مواجه بود و این رشته المپیکی از استعدادهای ناب خالی شده است مدیریت جدید فدراسیون وزنه برداری استعدادیابی، آموزش و تحقیق را در سر لوحه کار خود قرار داده است تا تاثیرات منفی روش گلخانه ای مدیریت سابق این رشنه ورزشی باسابقه در کشورمان را از بین ببرد و از این رو به منظور توسعه و دانش افزایی وزنه برداران، مربیان و داوران در سطح ملی وبین المللی، نخستین جلسه رسمی اعضای کمیته آموزش و تحقیقات فدراسیون وزنه برداری برگزار شد تا این کمیته در سال آینده گامی اساسی درجهت تاسیس و راه اندازی دانشکده وزنه برداری درسطح مقدماتی کاردانی و کارشناسی در این رشته ورزشی بردارد.

موارد مهمی در این جلسه به تایید اعضای این کمیته رسید که به شرح زیر است:
1- مقرر گردید تا پایان سال1394 و در سال آینده (1395) برنامه های آموزشی مربی گری و داوری و دانش افزایی مربیان وداوران طبق برنامه ای که افشین ملایی مدیر کل آموزش و تحقیقات وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون ارسال می کنند طبق برنامه زمان بندی پیش بینی شده در پایتخت و سایر استان هایی که می توانند برای برگزاری این قبیل برنامه های آموزشی میزبانی ایده ال باشند برگزار شود.

2- این کمیته طبق برنامه زیرساختی و بلند مدت پیش بینی شده موظف شد به منظور توسعه و دانش افزایی وزنه برداران، مربیان و داوران در سطح ملی وبین المللی جدیت بیشتر داشته تا سطح علمی وزنه برداری در عرصه داخلی و بین المللی رشد و گسترش ریشه ای داشته باشد.همچنین طبق دستور رییس فدراسیون وزنه برداری این کمیته موظف شد تا سال آینده برنامه های راهبردی و عملیاتی خود را برای تاسیس وراه اندازی دانشکده تخصصی وزنه برداری به جهت تربیت دوره مقدماتی کاردانی و کارشناسی در این رشته ورزشی اقدام جدی بعمل آورده تا وزنه برداران علاقه مند بتوانند در این مرکز علمی با دانش علمی و عملی روز وزنه برداری دنیا آشنا شوند.
3- در این جلسه ازرونمایی و چاپ کتاب جامع مقررات و قوانین بین المللی وزنه برداری که توسط دکتر مصطفی حکمت پور رییس کمیته آموزش و تحقیقات فدراسیون وزنه برداری ترجمه شده است با کمک اداره کل آموزش و تحقیقات وزارت ورزش و جوانان تا قبل از پایان سالجاری و نیز ارسال این کتاب جامع برای وزنه برداران، مربیان، داوران و کارشناسان ورزش در سراسر کشورصحبت و تاکید شد.
4- فرشاد غزالیان استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تحقیقات تهران و همچنین دکترشیرین زیلایی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مسجد سلیمان و رییس کمیته آموزش و تحقیقات هیات وزنه برداری استان خوزستان به جهت عضویت در کمیته آموزش فدراسیون وزنه برداری توصیه وگزینش شدند.
5- مقرر گردید با همکاری و همت اعضاء هیات علمی و مدرسان کمیته آموزش و تحقیقات فدراسیون وزنه برداری، کتاب آموزش جامع وزنه برداری با سرفصل های مجزا برای دوره های مربیگری درجه 3 ، درجه2 و درجه یک ملی تهیه وچاپ شود.
6- همچنین قرار است با تاکید مدیریت فدراسیون درخصوص بالابردن سطح علمی و دانش فنی مربیان و داوران سراسر کشور کمیته آموزش سمینارهایی برای اعتلای دانش کمیته های آموزش وهیات های وزنه برداری سراسر کشوردرزمان باقیمانده تا پایان سالجاری و نیز سال آینده برگزارکند.
7- برپایی نمایشگاه عکس و فیلم در برنامه های مختلف آموزشی برای مربیان و داوران وزنه برداری.
8- دروس علمی و فنی وزنه برداری با نگرش به رویدادهای قاره ای و بین المللی در کلاس های دانش افزایی تدریس شود.
9- مقرر گردید کلیه مربیان در سطوح مربیگری درجه3، درجه2 و درجه یک ، مربیان ملی و بین المللی در کلاس های دانش افزایی که در سال 95 تشکیل می شود شرکت نمایند و به افراد شرکت کننده گواهی رسمی از سوی فدراسیون اهدا شود.
10- صدور گواهینامه رسمی فدراسیون وزنه برداری برای داوران رسمی این مجموعه در سطوح ملی درجه3، درجه2 و درجه یک و سطوح بین المللی درجه 2 و درجه یک پس از حضوردر کلاس های ارتقاء سطح.
11- همچنین مبحث اضافه شدن یک روانشناس تخصصی در عرصه ورزش که به خوبی با رشته وزنه برداری آشنا باشد به عنوان یک نیاز ضروری و دغدغه این رشته ورزشی مطرح شد و د

درنهایت مقررگردید در جلسه آینده این کمیته یکی از متخصصان برجسته در این حوزه به جمع اعضاء کمیته آموزش و تحقیقات وزنه برداری اضافه شود.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار