محققان نانو ذرات را توسط پروتئین‌هایی پوشش دادند که می‌تواند بدون کمک از سیستم ایمنی بدن، عوامل بیماری زا را شناسایی کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان دانشگاه کالیفرنیا نانو ذراتی با پوشش پروتئین غشاء سلول‌های قرمز خون را ساختند که در بدن حرکت می‌کند و مواد سمی را هدف قرار می‌دهد. 

این گروه تحقیقاتی اخیرا موفق به ساخت ترکیبات دارویی استتار شونده شده‌اند که به سادگی می‌تواند درون بدن به حرکت درآمده و عوامل بیماری زا را تحت تاثیر قرار دهد.

این نانو ذرات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند به مواد بیماری‌زا و خطرناک متصل شوند. پروتئین های موجود شبیه سازی شده است.  این فناوری به گونه‌ای است که می‌تواند به سادگی تغییر کرده و برای استفاده بر علیه یک گونه خاصی از بیماری‌ها، باکتری‌ها یا تومورها اصلاح شود. 

این تیم تحقیقاتی به موش‌ها نانو ذرات پلیمری زیست تخریب پذیر حاوی پروتئین‌های غشا سلول‌ های قرمز خون را تزریق کردند. این پروتئین‌ها قادرند در محل تجمع یافته و مانع خونریزی شوند.همچنین درون این نانو ذرات از مواد آنتی بیوتیک پر شده بود اما دوز آن یک ششم حالت رایج بود. 

این نانوذرات به موش‌های مقاوم به آنتی بیوتیک تزریق شد و نشان داد جمعیت باکتری‌ها در کبد و طحال موش‌ها هزار برابر است به حالت تزریق مستقیم آنتی بیوتیک کاهش یافت.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.