صلاحیت 135 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس از سوی هیات های اجرایی استان قزوین تایید شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از قزوین؛استاندار قزوین گفت: از مجموع 153 داوطلب در سه حوزه انتخابیه این استان، 3 نفر انصراف دادند و صلاحیت 135 نفر از سوی هیات های اجرایی استان احراز شد.

بگفته ی فریدون همتی ، صلاحیت 15 نفر هم تایید نشده است که آنها  از فردا 16 دی ماه و به مدت چهار روز می توانند به هیات های اجرایی اعتراض کنند.

استاندار قزوین افزود: نتیجه بررسی صلاحیت ها امروز به داوطلبین اعلام می شود.

بگفته ی همتی ، تعداد ثبت نام کنندگان حوزه انتخابیه قزوین،البرز و آبیک 97 نفر بود که از این تعداد صلاحیت 84 نفر تایید، 12 نفر عدم تایید و یک نفر نیز اعلام انصرافی کرده است.

وی افزود: از 34 داوطلب در حوزه انتخابیه بوئین زهرا و آوج صلاحیت یک نفر رد شد و یک نفر هم انصراف داده است.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه تاکستان 22 برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شدند که صلاحیت 19 نفر تایید،2 نفر عدم تایید و یک نفرهم اعلام انصراف کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی صلاحیت ها بر اساس اعلام مراجع چهارگانه و همچنین تحقیقات محلی اعضای هیات های اجرایی انجام گرفته است، افزود: در این مرحله از فرایند انتخابات کارها با همکاری هیات های اجرایی و نظارت به خوبی پیش رفته است.


آمار نهایی ثبت نام کنندگان برای ورود به مجلس شورای اسلامی از استان قزوین پیش از این 152 نفر اعلام شده بود که با تایید ثبت نام یک نفر از خارج از کشور که در دفتر نمایندگی سیاسی ایران در گرجستان برای حوزه انتخابیه قزوین ثبت نام کرده بود این رقم به 153 نفر افزایش یافت.

استان قزوین در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی است که دو کرسی متعلق به حوزه انتخابیه قزوین-آبیک-البرز و دو کرسی نیز به حوزه های انتختابیه بوئین زهرا-آوج و تاکستان اختصاص دارد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفند برگزار شود.

انتهای پیام/پ
 
برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.