بزرگ‌ترین انجمن دریایی دنیا، دستورالعملی را برای حفظ کشتی‌ها از حوادث امنیت سایبری در دریاها، منتشر کرد.

دستورالعمل امنیت سایبری کشتی‌هابه گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شورای دریایی بین‌المللی و بالتیک (BIMC)، دستورالعمل امنیت سایبر را برای کشتی‌ها اعلام کرد. این شورا با همکاری تعدادی دیگر از سازمان‌های کشتیرانی، به‌منظور حفظ کشتی‌ها از مشکلات و حوادث امنیت سایبری در دریاها، این دستورالعمل را صادر کرد.

همچنین دستورالعمل یادشده، شامل اطلاعاتی درباره‌ی فهم تهدیدات سایبری، چگونگی ارزیابی و کاهش خطرها، کیفیت ایجاد برنامه‌ها برای حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی و تشخیص آسیب‌پذیری‌ها و اهداف بالقوه‌ی مجرمان سایبری، می‌شود. در بخشی از این دستورالعمل آمده است: "کارمندان باید درباره‌ی روش حملات معمول سایبری، آموزش‌هایی را ببینند."

مدیرکل این شورا در این راستا گفت: هدف از تنظیم این دستورالعمل، فراهم کردن اطلاعات جامع و واضحی در خصوص خطرهای امنیت سایبری برای کشتی‌ها بود تا صاحبان کشتی‌ها بتوانند، اقدامات لازم را در برابر حملات سایبری، اجرا کنند و با حوادث ناگهانی سایبری، مقابله نمایند.

وی افزود: به دلیل تغییر مداوم تهدیدات سایبری، این دستورالعمل جامع، به‌طور منظم، به‌روزرسانی می‌شود تا شرکت‌ها و مدیران، از آخرین اطلاعات، بهره‌مند شوند.

شایان‌ذکر است این شورا، بزرگ‌ترین انجمن بین‌المللی دریایی است که بیش از 2200 عضو دارد. مرکز شورا در دانمارک واقع است. هدف شورای یادشده، تسهیل عملیات بازرگانی اعضا به‌وسیله‌ی ایجاد معیارها، عقد قراردادها، آموزش و فراهم کردن اطلاعات موردنیاز برای آن‌ها است. این شورا، یک سازمان مردم‌نهاد است.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

منبع: وب سایت سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار