یک روانشناس از خانواده‌ها خواست تا در جریان ازدواج فرزندانشان حضور داشته باشند و آنها را در این تصمیم بزرگ تنها نگذا رند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر سعید عسگری به مناسبت روز خانواده اظهار داشت: خانواده‌ها باید در جریان ازدواج فرزندانشان با آنها همراه شوند، زیرا تنها گذاشتن و رها کردن فرزندان در این برهه می‌تواند آسیب‌زا بوده و خطراتی را متوجه آینده آنان نماید.

وی افزود: حضور خانواده‌ها در کنار فرزندانشان در امر ازدواج سبب خواهد شد تا آنها در شرایط مطلوب‌تری قرار بگیرند و بتوانند بهتر تصمیم‌گیری کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: از آنجا که ازدواج و تشکیل خانواده با استرس‌های زیادی همراه است، حمایت خانواده‌ها می‌تواند نقش مهمی در کاهش استرس زوجین در حین ازدواج داشته باشد.

وی افزود: در ازدواج‌هایی که در جریان آنها زوجین از حمایت‌های خانواده‌های خود برخوردار نباشند، تصمیم گیری سخت می‌شود و احتمال شکست در آنها افزایش می‌یابد.

این روانشناس تاکید کرد: هم کفو بودن مهمترین معیار یک ازدواج موفق است، در نظر گرفتن شرایط و جنبه‌های مختلف زندگی زوجین سبب خواهد شد تا آنها بتوانند تصمیمات عاقلانه‌تری بگیرند.

وی بهترین ازدواج را ازدواجی برشمرد که بر پایه معنویات و خدامحوری شکل گرفته و بر پایه خودمحوری نباشد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.