براساس انعقاد تفاهم نامه همکاری های علمی، پژوهشی و آموزشی بین دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان و ایران به زودی این دو دانشگاه یک مرکز تحقیقاتی مشترک راه اندازی خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبدا رییس دانشگاه علوم پزشکی  زاهدان در جلسه انعقاد تفاهم نامه دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان  و ایران گفت: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن امکانات و قابلیت های بالقوه و بالفعل فراوان، زمینه مناسبی برای انجام فعالیت های تحقیقاتی و تلاش در راستای تولید علم دارد.
دکتر محمود رضا میری با اشاره به اینکه در استان سیستان و بلوچستان دو دانشگاه و یک دانشکده علوم پزشکی وجود دارد، افزود: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از جمله دانشگاههای تیپ یک کشور است.

وی تصریح کرد: بهره مندی از یک پژوهشکده و 10  مرکز  تحقیقاتی فعال از جمله قابلیت های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که تا کنون فعالیت های موثری در این مراکز انجام شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی  زاهدان افزود: بهره مندی از اعضای هیئت علمی مجرب، دانشجویان پرتلاش و نیز وجود رشته های دستیاری در بیشتر رشته ها تخصصی موجود در دانشگاه از دیگر قابلیت های موجود است.

وی همچنین در حاشیه این جلسه در خصوص مفاد تفاهم نامه اذعان داشت : این تفاهم نامه با محوریت برگزاری نشست ها ، جشنواره ها، نمایشگاه ها و همچنین ایجاد و انتقال فناوری به صورت مشترک در سطوح ملی و بین المللی، همکاری در اجرای طرح های پژوهشی مشترک ، حمایت از تجاری سازی و فناوری های نو، همکاری در تعریف و حمایت از اجرای پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری تخصصی در راستای نیازهای تحقیقاتی و تولید دانش فنی، مشارکت در چاپ و انتشار مجلات علمی-پژوهشی ملی و بین المللی منعقد شده است.

وی استفاده از توان اعضای هیئت علمی طرفین، تشکیل میزگردها و نشست های علمی تخصصی دانشجویی با محوریت امور پژوهشی و انتقال تجربیات در حوزه علوم پزشکی را از دیگر موارد مورد تفاهم عنوان کرد.

در این جلسه دکترحاجی میراسماعیل رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز اظهار داشت: اجرای مفاد این تفاهم نامه گامی در راستای ارتقاء سلامت هموطنان است و می تواند نقش مهمی در شناسایی چالش ها و بهبود شرایط بهداشتی درمانی  در منطقه داشته باشد.

دکتر موسوی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز در این جلسه گفت: با توجه به توانمندی های این دانشگاه به خصوص هیئت علمی های برجسته و نخبه و همچنین قابلیت های موجود در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بستر مناسبی برای ارتقاء همکاری های علمی و پژوهشی وجود دارد.

وی  ابراز امیدواری کرد:  انعقاد این تفاهم نامه باعث گسترش پژوهش های قابل بهره وری و دارای کاربرد در جامعه و در نهایت منجر به محصول سازی در هر دو دانشگاه شود تا مردم عزیز کشورمان از آن استفاده کنند. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.